2010. november 13., szombat

Puy l'Eveque hosszú hétvége (folyt.köv., 2. rész)

Ma ebédre reszelt cékla volt citromlével, egy másik tálban szeletelt nyers champignon gomba ez is citromlével leöntve, valódi házisonka, az elmaradhatatlan rusztikus kenyér. Ez volt az előétel. A főétel lóhús volt, steaknak elkészítve. Köret nem jár. A lóhús nem ízlett, ráadásul elég véres volt, pedig az enyémet elég sokáig sütötte apósom. De van egy trükköm az ehetetlen kajákhoz: jól megsózom és nyelek, mint a kacsa, ész nélkül. Azt mondtam, hogy finom volt. Végül a ma vásárolt sajtból ettünk. Cecile kecskesajtokat vásárolt, diósat, borsosat és metélőhagymásat. Mi is voltunk a piacon, Adrien is vett kecskesajtot. Én a kecskesajtot egyszerűen nem szeretem, mert egyszer vettek nekem, direkt nekem egy "nagyon finomat, ezt meg kell kóstolnod" fajtából, hát az olyan büdös volt, hogy azóta, ha kecskesajtról hallok, forog a gyomrom. Biztos egy "tűzelő bakkecske" tejéből készítették. Még az is fáj, ha csak rágondolok.
A másik sajtra meg rádumáltak, ahogy közeledtünk kínálták egy sajtvágó késsel, de nem kértük, köszöntük szépen, de amikor másodszor kanyarodtunk arra (mert ajándékot kerestünk a sógornőmnek) egyszerűen nem lehetett elmenni mellettük, olyan közvetlenek voltak, mondták, hogy legalább most kóstoljuk meg a sajtjukat, ha még egyszer feléjük tévedtünk. Háromféle sajtot kaptunk, egyik paprikás volt, kicsit csípett, de éppen csak leheletnyire.
Ezek saját készítésű házi sajtok voltak. Azt mondták, hogy hűtőbe ne rakjuk be légyszi, mert elveszíti az értékét. Finom sajt. Egy csoffadt szeletke 25 Euro volt, hát ilyenkor kicsit átvágott embernek érzem magam. Tény, hogy finom, hogy házi, hogy ez aztán a sajtok sajtja, na de akkor is. L'Ossau Iraty a neve, most hallottam először róla.

Ez a sajt képviseli a legjobban a Baszk sajtokat, állítólag 300 éves múltra tekint vissza.
A sógornőnek meg apróságot vettünk, egy nyakláncot szivecske medállal és egy hozzávaló fülbevalót, egy szalvétatartót és még elhoztunk a karácsonyi ajándékát (tavalyi, "Legyen ön is milliomos" hollywood-bollywood kooprodukció, csak tavaly fogta magát és elhúzott karácsonyozni máshova, így nem volt alkalmunk átadni az ajándékot). De ez a csaj volt az, aki Majának eddig lófiszt sem vett ajándékba, de ez nem is fontos, de ő volt az, aki az ex csajának a gyerekére vigyázott, inkább ott nyomult. Nem túl szimpi. 
Ezt most visszaszívom, mert ma azt mondta, hogy nagyon látványosan sokat fogytam, akár 10 kg-t is. Igazából csak 6,3-at, de az ittartózkodás óta tutira felszedtem 1-2 kg-t, grrrrrrrrrr! Pipa vagyok magamra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése