2011. szeptember 1., csütörtök

Macaron


Mar harmadik napja csak macaronokat sutok. Negyedik nap nem lesz, nem es nem es nem, tul maceras, ezt megmondtam Melcsi baratnomnek is, aki kerte a receptet, hat ime:

Macaron tesztajahoz:

-  2 tojas feherje
- 6 evokanal mandulaorlemeny
- 9 evokanal porcukor
- 8 evokanal kristalycukor
- 1 evokanal holland kakaopor

Macaron toltelekhez:

- 100 g finom csoki (fekete, feher, tarka, barmilyen, akarmilyen stb.)
- 7 evokanal tejszin

Az elkeszites:

A kremmel kezdjuk, azaz a toltelekkel, ami majd a hutoben fog pihegni.
Melegitsd fel a tejszint, aztan rakd bele a csokit amit elozoleg kicsire osszetortel, keverd ossze szepen. 
Be a hutobe. Idaig konnyu.

Melegitsd fel a sutot 60-70 fokosra (th. 2).

A mandulaorlemenyt es az atszitalt porcukrot keverd ossze es rakd be az elomelegitett sutobe 15 percre (sutopapirral kibelelt tepsibe, peldaul), hogy kiszaradjon kicsit, vigyazz, nekem ketszer is odakozmalt. :)
Miutan kesz a szaritas, ki kell venni a sutobol es hagyni kihulni. Tiszta idolopas.

Verd fel a tojasok feherjet jo kemenyre es utana rakd bele a kristalycukrot, mig egy szep csillogo kemeny allagu keszitmenyt nem kapsz.

Add hozza a holland kakaot a mandula es porcukor keverekehez. En a harmadik alkalommal megprobaltam atszitalni ezt a kevereket, mert masodik alkalommal osszeragadt a cukor miatt es nem akart kijonni a habzsakbol a krem, majdnem megorultem. Tiszta idolopas.

A kakao-mandula-porcukor triot ontsd a cukros tojasfeherje habhoz, szepen lassan keverd ossze. Ezt a kremet rakd a habzsakba, nyomdokdj ki kis kerek frizbiket a sutopapirral kibelelt tepsire (vagy mire? nekem nincs, ezert improvizaltam, quiche porcelanformajat hasznaltam, vagy a grillcsirkes tepsit, vagy csak a racsot, aztan hivhattam a tuzoltokat... annyira odaegett).
A kis frizbiket hagyd szaradni fel orat (igen, igen, mar megint pihenniuk kell, most 30 percet). Tiszta idolopas.

Be a sutobe, ami elo van melegitve 150 fokra (th. 5) es 12 percig sutni. Aztan hagyni kihulni es csak hutes utan leszedni a sutopapirrol. Igen, tiszta idolopas. En hirtelenkedtem, le akartam szedni meg melegen a papirrol, oda is ragdt, grrrrr!

Miutan kihultek, kend meg a kremmel az egyik felet, aztan ra a tetejet es kesz is vagy.

Bakik: amiket mar irtam, peldaul le akartam szedni ido elott a sutopapirrol, nincs tepsim, osszeragadt a cukor a mandulaporral, keves cukrot rakhattam a 3. adagba, mert tul torekeny lett, odafustoltem nehanyat, szoval vagy en vagyok toketlen, vagy a macaron egy maceras edesseg.

Magyarazat: azert sutok mar 3. napja macaront, mert szulinapomra kaptam az uramtol egy macaron-muffin-moelleux cuki szettet, ebben van 4 szem szilikon muffinforma, 4 szem aluminium moelleux es egy habzsak. Tartozik mindehhez egy receptes konyv is. Ennek koszonhetem az ihletet a macaronokhoz. 

A fenti kep csak illusztracio, de ezt konnyu lehetett kitalalni.

2 megjegyzés:

  1. Nnnna ezt én is kipróbálom! :) Elég jól hangzik, minden összetevőz szeretek. Látod, kommentálok! ;) Kérdés, hogy ki vagyok, mert nincs profilom... ???

    VálaszTörlés
  2. En tudom ki vagy, rajottem!

    Szerintem ne probald ki, inkabb vedd meg keszen. Van most a mozikban egy jo film, olyan jo allitolag, mint az "igazabol szerelem", szerintem jobb szorakozas, mint a macaron sutes.


    En ma inkabb muffint sutottem. Azt nem tudom elrontani.

    KOSZI A KOMMENTET ES HIRDESS ENGEM, HATHA BESTSELLER LESZ BELOLEM (bar ahhoz szaftosabbat kellene irnom)

    VálaszTörlés