2014. február 17., hétfő

Vasárnapi apályról és dagályról

Nem is tudtam, hogy létezik olyan csatorna, ami/amely nem szakítja meg reklámokkal a filmeket. Gondolom ez csak az esti filmekre vonatkozik. A Burn after feading c. filmet néztem meg... micsodaaa? Apjukkal, kettesben! Szeretetben! 
Múltkor - nem emlékszem mikor és melyik csatornán - George Cloony filmmaratont rendeztek, amiről teljesen lemaradtam. Naná, mert még arra sem emlékeztem, mikor láttam a beharangozót. Ma este megláttam George Cloonyt a reklámban és kedvem támadt hozzá. A többi szereplő is jó filmet ígért: John Malkovich, Brad Pitt, Tilda Swinton, Francis McDormand... Nem spoilerezek, nézze meg a filmet, akinek tetszik a szereposztás, a 3-4 szálas gubanc, ami a végén kisimul és összefut. Egyet mondok:

"... ismert arcokból csinál hülyét a forgatókönyv: az ő személyiségükhöz kapcsolódó sztárkultusz lerombolása csak egyike a film társadalomkritikai fricskáinak. Brad Pitt még sosem volt ilyen vicces, Clooney élvezettel parodizálja ki és teszi szánalmassá a neki tulajdonított szívtipró-imázst, ..." (origo, filmklub, kritika).

Ennyi duma csak azért, mert a France2 csatornán nincs reklám a film közben. Baromi sűrűn nézek tévét, tisztán látszik. Csak Dóra és Sam a tűzoltó, az megy nálunk. Sac à dos, sac à dos, je suis le sac à dos, trallalla, ezt ha akarom sem tudom kiűzni a fülemből.

Ma kétszer is voltunk a Plage du Chay öbölben (mindig másik plázst választunk). Délelőtt hihetetlen messzire el lehetett gyalogolni. 
Még egy nyugdíjas horgász kalyibáját (carrelet) is megnézhettük alulnézetből. A nap is sütött, konkrétan melegem volt a hideg télikabátomban. Délután pedig le sem tudtunk menni a partra, mert akkora dagály volt, a szél is fújt, ezért elég gyorsan hazajöttünk. Azért fociztunk egyet a füves domb aljában és jól is tettük, mert pont arra futott Amelie, Maja csoporttársának anyukája és így tudtunk egy jót dumálni. A végén meghívott futni, mivel elmeséltem neki, hogy én is szoktam (na ja, szoktam... Leszkad a plafon). Ő is kezdő szerencsére, a kaszinóig el sem tudja képzelni, hogy el lehet futni. Nagyjából az 1/3-át tette meg az én szokásos távomnak (de rohadt nagyképű vagyok, pláne, hogy bele sem férek a nadrágomba, holnaptól pökhendiség miatt hidegvíz, salátalevél a büntim. Apropó, a spenótos blognak megvan az első trollja, brrr!).

Kék vonal: délelőtti apály
Piros négyzet: carrelet, egészen odáig el lehetett gyalogolni
Zöld vonal: délutáni dagály
Lila négyzet: a parkoló autók, miheztartás végett


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése