2014. február 21., péntek

Élményfröccsök

Anyós kedves volt, kivitt az RER B-hez, hogy ne kelljen átszállással kínlódnunk. Mázlink volt, olyan vonatot fogtunk ki, ami nem állt meg minden bokornál, elég gyorsan kirepített a repülőtérre.

Tényleg állati jó dolog csak kézipoggyyásszal utazni. Se babakocsi, se dupla sorban állás, se különleges csomagfeladó felkutatása. A gyerekek is tökéletesen együttműködtek, és az, hogy mindkettő önjáró mindent felülmúlt. 

Andrej előző nap nem akart vacsorázni, pedig valóban finom grillcsirkét sütöttünk, reggel sem evett, a dédinél nem nagyon volt mit reggelizni, ilyen felelős anya vagyok, nem gondoskodtam reggeliről, pedig tudom, hogy a dédinél soha nincs gyerekkaja, csak éppen lejárt natúr joghurtok, szószok, bio ízetlen kekszek, vagy túl cukros sütik... Ez azért nem igaz, mert van, hogy felkészül a gyerekekre. 82 éves, teljesen jogos, hogy azt csinál, amihez kedve van és ami eszébe jut. Este azért még elrohantunk a Carrefourba Hannának plusz egy ajándékot lőni, de a gyerekreggeli eszembe sem jutott. (Krónika a semmiről.)

A gyerekeket nem fotóztam, így ez google kép.
A reptéren az átvilágítókapu után a kantinban kezdtünk, ott jóízűen ettek, naná. Aztán rajzoltak, egészen jó volt, nem kellett megbolondulnom az állandó megregulázási kényszertől. Aztán eszükbe jutott a pianínó, hogy itt olyan is van. Elballagtunk a piros pianínóig, éppen nem használta senki, így mindkettőt leültettem, hagy zongorázzanak. Szóltam nekik, hogy gyengéden üssék a klaviatúrát, és ők jófejek voltak, nem veszítették el az eszüket, nem pörögtek fel, szépen, halkan muzsikáltak, csak hát persze artikulálatlanul. Miközben jót relaxáltam, már-már odafigyelve olvashattam volna a reptéri magazint, odajött egy japán nő a gyerekekhez. Hajlongott, hajlongott és egy kis selyemszalagos taftszütyőből két csokit vett elő és odaadta a gyerekeimnek. Én meg kicsattantam a büszkeségtől, hát igen, az én gyerekeim ilyen vattacukrok, tüneményesek, bűbájosak, a japánok mindig elolvadnak tőlük. Aztán a nő a mutatóujját a szájához emelte és közölte, hogy kussoljunk (csendes ssst-ssst suttogott). Oh, hogy penészedne be az összes befőttje! :D Arrébb álltunk.

Ilyen még nem volt, a repülőn a büntihelyre kaptunk helyet. Utolsó sorba. Ahol nincs ablak. Nekem eddig fel sem tűnt, hogy a repülőn az utolsó sorban se ablak, se túl nagy hely a térdeknek. Igaz, a gyerekeknek ez utóbbi nem okozott gondot. Végig jó gyerekek voltak (Andrej aludt egy óriásit, felszállástól, leszállásig!).

Katus barátnőmre gondoltam, ő mesélt mindig a sok barom utasról, amikor még sztyuvi volt. Még nem volt két gyereke és még nem deglett be a Malév. Úgy képzelem, hogy a repülőn annyi a hülye, mint a virtuális világban. Én a fórumokon döbbentem rá. Hirtelen rengeteg hülyével "találkoztam".
Egy szösszenet: előttünk négy helyes, fiatal francia pasas ült, az egyik mellett egy magyar csaj, akihez folyton jöttek a kis barátnői csicsi-csacsorászni. Idáig még rendben is van, jól esik az embernek flörtölni (a hajcsavargatás, ujjacska a szájhoz helyezése, 1 másodperc alatt 50 pislogás, kici-kacagás, izgés-mozgás  az az, nem?) , ha még nem forrt be a feje lágya, de a 28 centis tűsarkú csimmma engem elképesztett. Tudom, hogy léteznek ilyenek (meg azt hiszem az irigység beszél belőlem, én már nem leszek cicuska). Az, hogy csúnya, nem számít, mert szubjektív. De a lányoknak kitört a bokájuk, míg a helyükre botorkáltak. Direkt néztem, hogy hogy lehet ilyen magassarkúban járni. Sehogy. Eleve ki volt cipzárazva, gondolom nem divatból meg tényleg kacsázott a bokájuk, mint a nyolcas a biciklikerékben.

Amikor kinyílt a fotocellás ajtó a reptéren és Andrej meglátta anyukámat, szó szerint felsikkantott és ugrált örömében. Ezt úgy értsd, hogy meglátta, megállt, fülig ért a szája, sikongatott és ugrált. Eszméletlenül aranyos.

Most nem láttam kopottasnak Magyarországot. Persze az, de nem zavar. Amikor meg hazaértünk a szüleimhez minden olyan természetes volt. Nekem ez a legnagyobb otthonom. 

4 megjegyzés:

  1. Ez mind-mind annyira cukiság és tök jó. Üdv itthon! Szólj, ha tudunk kicsit találkozni! Gyerekestül is simán, tudok az eseményhez prezentálni gyereklefoglaló ebet!

    VálaszTörlés
  2. Jooo! Az eb is jo otlet, mert ugyan a szuleimnel van egy, de kiszamithatatlan rosszfiu, nagyon harapos. Ontorvenyu foxi mix.

    VálaszTörlés
  3. De jó nektek, h találkoztok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem tudunk találkozni, és Tamko, mi örülnénk a legjobban, ha tudnál csatlakozni!

      Törlés