2013. június 1., szombat

Rettenetesen rossz foto egy felejthetetlen elmenyrol. 

2005-ben jarthattun, amikor meglatogattam Wildi baratnomet Napolyban. Setaltunk, setaltunk, egyszer csak megalltunk a varos egyik koszos strandjan csobbanni. Masok is furdoztek, gondoltuk nem kapunk mi sem verfertozest. Wildi felfigyelt egy csapat ferfira, akik ott a strandon foztek egy rossz napernyo alatt, utott-kopott fazekban, gondolt egyet, menjunk oda, kerdezzuk meg, melyik halettermet ajanljak meleg szivvel, ok helyiek, biztosan tudjak. Wildi azonban kikototte, hogy o "bekopog", en meg dumaljam le veluk.
Kiderult, hogy ok halaszok. Valodi, hamisitatlan napolyi halaszok. Most jottek vissza a tengerrol, de nem mennek haza az asszonyokhoz,, hanem inkabb maradnak es osszeutnek valamit a frissen kifogott zsakmanybol ott a tengerparton es ahogy ezt elmagyaraztak, mar meg is hivtak minket is ebedelni, le is ultettek a farekeszekre, az volt a szek es az asztal is. Igen am, de Wildi nem szereti a tengeri herkentyuket, igy nemcsak, hogy en dumaltam, de kenytelen voltam kostolni is: nyers kagylot citrommal es zuppa di pesci-t (halaszle) es boroznunk is kellett. Egy fel pohar bortol azonnal becsiccsentem, de nem csodalkozom, mert eleg ritkan szoktam alkoholt inni es ehhez ott meg irto forrosag is volt. 
A fotozkodast a halaszok kezdemenyeztek (tobb foto is keszult, de miert csak ez az egy van bescannalve, nem tudom). Naluk nem volt fenykepezo, de lattak, hogy nalunk van, hat fotozkodjunk, javasoltak. Ok soha nem lattak a kepeket. 
Ez a foto papirfoto. A tesom elvitte a digitalis fenykepezomet egy Tisza-turara, en meg mehettem Napolyba egy osdi tekercses fenykepezovel. 
Wildiek iden is mennek Napolyba nosztalgiazni. En nem tudom, mikor jutok el ismet, de a gyerekeimnek megmutatom az en Olaszorszagomat, ez biztos. Majanak mar elkezdtem meselni rola. Termeszetesen tudom, hogy nem fogja fel, hogy mit dumalok, de azt mar meg tudja mutatni a google maps-on, hogy mi Royanban lakunk, Ili es Akos Magyarorszagon, Adi es Titi Ausztraliaban. Nem semmi! (A parizerek nem fontosak)


A vege az lett, hogy a halaszok tanacskozni kezdtek napolyiul, amibol egy kukkot nem ertettem, aztan egyikojuk elvitt jo messzire, ahova vegul nem ultunk be aznap este. :D Szerintem a halaszoknak fogalmuk nem volt, hogy melyik ettermet ajanljak, nem hiszem, hogy surun jarkaltak volna etterembe.

3 megjegyzés: