2013. június 22., szombat

Saujon

Andrej reggel het elott ebredt fel, ennek folyomanya, hogy en is. :) 
10.29-kor indult a vonatunk. Elkirandultunk Saujon-ba, a szomszed faluba. Ez azt jelenti, hogy kerek 8 percet vonatoztunk. Ott eltoltottunk 35 percet, aztan a kovetkezo vonattal, megint 8 perc alatt hazavonatoztunk. 
A gyerekek teljesen odavannak a vonatokert, ma is borus az ido, hat gyerunk vonatozzunk egyet, gondoltam. 
Saintes fel ora vonatutra van tolunk, azt lustasagbol nem vallaltam. Tul hosszu ido, garantaltan elkezdtek volna unni magukat es a rumlira en mar nem vagyok vevo. Majat el lehet foglalni, persze, na de Andrejt? O sajtkukac, ot meg nem lehet ulve tartani tul sok ideig. Pedig vagyodom Cognacba menni, ami itt van tolunk egy kopesre. 
Saujon olyan francia varos, mint a tobbi. Bajos, de nekem kicsit unalmas. A vonatallomasrol gyorsan elkutyagoltunk a peksegig (kozben megalltunk kavicsot szedegetni... az ut murvas volt), vettem nekik egy chocolatine-t (ugyanaz, mint Parizsban a "pain au chocolat" peksutemeny), magamnak pedig egy mandulas-csokis kisparnat, amilyet meg nem ettem. Isteni volt, omlos es meg meleg. Altalaban nem ennyire omlos. Setaltunk meg 10 percet a setaloutcaban es utana rohantunk vissza a vasutallomasra. 

Royanban a foteren gyerekek zeneltek, oket is megneztuk, ha mar a tegnapi zene unneperol lemaradtunk. Tiz ev koruli gyerekek zeneltek, furulyan, klarineton, szaxofonon, dobon. Lendulet az nem volt a zeneben, sokszor elcsusztak es ha en ezt a botfuleimmel meghallom, az mar nagyon hamis lehet, de ez nem baj, mert nagyon igyekeztek es peldaul en nem tudok igy zenelni, tehat naluk a pont. Jo lenne, ha Maja is szeretne majd zenet tanulni, de ilyen botfulu osokkel nem hiszek tulsagosan benne. Bar apukam tanult zongorazni a nagyanyam pianinojan, ami a mai napig megvan, mert en nem engedtem eladni, de ma mar belatom, hogy ennek nem sok ertelme volt. Csak all es senki nem zongorazik rajta.
(Apuka /nem az enyem/ 10 orakor ebredt fel, amikor mi vettuk a kabatokat, amikor hazaertunk, osszeutottem a gyerekeknek egy gyors ebedet, aztan meseltem nekik negy mesekonyvet es most altatom oket. Na jo, ma ugyeletes, ilyenkor nem kirandulhat velunk, de azert erdeklodhetne, hogy hol jartunk.)

Suhanunk Saujon-ba
Minden vonatozasnal Bazsira gondolok,
akitol oly sokat lehet tanulni a vonatokrol,
de leginkabb vihoraszni



Onkormanyzat
Nekem tetszo viragbolt




Gyanus, hogy ilyen noveny van a ligur tengerpart menten is, nagyon illatos
Regen a nevet is tudtam. 






Royan-i zenebonaiskola

3 megjegyzés:

  1. Oh, az imádni való vonatok!!!!!!! azért kicsivel jobban néz ki, mint itt a másodosztályú, régi, büdi koszvakarékok! :D

    VálaszTörlés
  2. Bijou, de, ugy nez ki, hogy ez a jazmin. De akkor mi volt a Ligur tengerparton? Az biztos, hogy ott nem jazmin.

    VálaszTörlés