2013. május 14., kedd

Tamkotol kaptam ezt a blogdijat. Teljesen meg vagyok illetodve. Tamko, nagyon szepen koszonom itt is!


Tovabb kell dobni masik negy bloggernek, ez a feladat. Olyanoknak, akiknek 200 alatti az olvasotaboruk, valamint ki kell talalnom egy frappans kerdest, amire, ha van kedvuk valaszolnak, ha nincs kedvuk, nem valaszolnak. 
Legszivesebben Bijou kerdeset nyulnam le (mondj el magadrol het dolgot, amit valoszinuleg nem tudunk rolad), de megeroltetem magam es kitalalok valami ujat. 

Mit almodtal legutobb, vagy mi a visszatero almod? (Duplan segitettem, mert mi van, ha nem emlekszel a reggeli almodra?)
Nekem az, hogy mezitlab repulok, de senki nem latja, hiaba kiabalok, embereeek, latjaaatoook, repuloook. Semmi, nem latjak, nem halljak, mennek tovabb. 

A negy valasztottam:

8111m.blogspot.com, nem azert, mert a sogornom irja es neha a sajat testverem is bele-beleirkal, hanem azert, mert a vilag masik csucskerol tudhatok meg kulisszatitkokat. Szerintem nagyon erdekes. 

- babzsakgyar.blogspot.com, nem azert, mert egy nagyon jo baratnom irja, hanem azert, mert ugy varr, hogy en alig hiszek a szememnek. Peldaul lovat. Tudom, meskaval tele a padlas, de olyan lovat ott senki nem varr, mint babzsakgyar, ezt en garantalom. (Most egy kicsit kesik a blogolas, de attol en meg tudom, hogy o jo.)

zitablog.blogspot.com, nem azert, mert egy nagyon jo baratnom irja, hanem azert, mert ahogy o ir gyerekszajat, ugy senki mas.

melcsilla.blogspot.com , nem azert, mert egy nagyon jo baratnom irja, hanem azert, mert inspiralnak a munkai. Miatta kezdtem el horgolni, ami jo sport. Ugyanannyit fogytam tole, mint a futastol. 


Tamko kerdese az volt, hogy mondjam el mikor es hogyan gyozott meg legutobb valaki, valamirol? 
En egy ideje atpartoltam a francia modira. Az anya ne maradjon otthon evekig a kisdeddel, mert begolyozik es a gyereknek nehez lesz beszoknia a bolcsodebe, ovodaba. Roviden. Hosszan pedig ez ugy nez ki, hogy en magyarul gondolkozom, meg voltam gyozodve, hogy a gyerekekkel itthon kell maradni legalabb ket eves korukig, de akar ovodais korig is, mert az tesz nekik a legjobbat. Persze, Dr. Vekerdy es Dr. Ranschburg es meg sok pszichologus szerint biztosan. Most terjed futotuzkent a neten Dr. Vekerdy mottoja: az anya ne vasaljon. Ez szep gondolat, nem is vasalok en, de fozni, porszivozni, furdetni, oltoztetni, kipelenkazni, legeltetni es a tobbit es a tobbit muszaj. 
Ma mar belatom, hogy ugy kellett volna csinalni, mint ahogy a franciak csinaljak: gyorsan dolgozni menni, mert egyreszt nem veszett volna el az eredeti mivoltom es nem lyukadt volna ki a cipom. :D 
Rajta vagyok, hogy sikeruljon, de Andrej egyelore nem turi a bolcsit, de nem adom fel, nem adom fel, nem adom fel! 

14 megjegyzés:

  1. Nyugodtan használhattad volna, én is egy régi díjban olvastam (illetve onnan loptam). Miért ne vasaljon az anya? :)

    VálaszTörlés
  2. Kepletesen szol Vekerdy: ne vasalj, azaz inkabb torodj a gyerekkel, vidd jatszoterre, szinezz vele, babszinhazazzal vele, futkoss a margaretas reten vele, olelgesd, puszilgasd, sussetek egyutt palacsintat, de ne vasalj, ne lopd el a gyerek elol az idot, bagozni ra, hogy fut a lakas.
    En imadom Vekerdyt is, rajongok erte, de azert neha csak-csak ki kell mosni a ruhakat. :) Es a tobbi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ez azért logikus, de ez inkább személyiség-függő, nem anyaság-függő, nem? Persze tudni kell (meg kell próbálni) találni egy egyensúlyt. Nekem az egyik sógornőmnél volt olyan, hogy úgy 4 éves lehetett a fia mikor egyszer elővette a vasalót hogy kivasaljon valamit, és a fia megkérdezte, hogy anya, ez micsoda? Még sosem látta azelőtt. :)

      Egyébként szerintem is hosszú az a 3 éve, vagy 6 év, ha ugye két gyerek van egymás után. Ez a félmunkaidős, 6 órás dolgozós rendszer lenne a megoldás, mert az sem normális hogy lerakod az egyévest reggel 8-kor, és legközelebb este 6-7 körül látjátok egymást újra. De otthon nem nagyon van ilyen.

      De nekem is van olyan barátnőm, akivel régen bármiről hajnalig tudtunk beszélgetni, és már nem szeretek vele hosszabb időt eltölteni, mert semmi másról nem tud beszélgetni, csak a gyerekeiről. Persze nem feltétlenül hibáztatom, 6 évig ez volt az élete, csoda hogy ez jut eszébe mindenről? Arról már nem is beszélve hogy 3, vagy 6 év után visszamenni dolgozni, egyrészt ki fog kapkodni utánad, másrészt neked is halálosan nehéz lesz visszacsöppenni. 3/6 év otthon egyszerűen túl hosszú.

      Törlés
    2. Mindharom bekezdessel teljesen egyetertek. :)

      Igazabol az elso, hogy szemelyiseg, vagy anyasag-fuggonek soroljuk-e halvany mezsgye. Nem?

      A 3, vagy 6 ev jo nagy kibabralas egy novel. Ma mar tudom.

      En ettol mindig rettegek, hogy ne csak a gyerekekrol beszeljek, bar en szeretek masrol is beszelni, de teny, hogy ellegge beszukultem, igy nehezen megy ertelmesen masrol beszelgetni. Az a taktikam, hogy olyankor a masik felet faggatom, egyreszt, mert erdekel, masreszt, mert akkor el tudom kerulni, hogy lehuzzak a rolomat, "na ez begyepesedett".

      Törlés
  3. Én is inkább a francia rendszerrel értek már alapból egyet. Otthon a terhességet is agyonmedikalizálják, nem? Mondjuk ez nekem hiányzik itt... :)) Jó lenne egy terhes-kiskönyv például, ilyesmi. Drukkolok, h Andrej megszeresse a bölcsit!

    Ami a statisztikákat illeti, telepítettem a Statcounter-t, amivel meg lehet nézni h ki honnan lép be a blogra. Ez egy kémprogram :)

    VálaszTörlés
  4. En annak idejen kerdeztem a francia dokitol, hogy miert nincs terhes-kiskonyv, mondta, hogy jo ideje nincs. Kerdezgettem tovabb, ha elut az auto, honnan tudjak, hogy mit kell csinalni velem (vercsoport, magas vernyomas, ilyesmik), erre azt mondta, ne izguljak, jon a mento, tudjak mit kell csinalni, behoznak a korhazba es ott is tudjak, hogy mi a dolguk, en csak ne turaztassam magam ezen.
    Igaz, egy kis kartonlapot mindig magammal kellett hordanom, amin a vercsoprtom szerepelt.

    Igen, otthon hihetetlenul agyondimenzionalnak mindent. Sokat forumozok, latom.

    Koszi a sugast. ;) (Statcounter)

    VálaszTörlés
  5. Kérdeztem a nőgyógyáaszomat, menjek-e el fogorvoshoz, nem is értette a kérdést. Hát ha fáj, menjen! - mondta. Pedig nem fáj semmim, de azt olvastam, otthon alapból beutalják a nőket fogászatra, EKG-re, mindenféle izgi UH-ra - itt sincs ilyen, pedig én nagyon vevő lennék rá, szeretek mindent kordában tartani :) Vércsoportos papírom nekem is van, de én is úgy tudom, hogy a kórházban alapból ellenőrzik azért.

    Nincs mit, használd egészséggel! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. engem ugyan nem utaltak fogászatra...mondjuk vérzett az ínyem piszkosul, akkor aztán elmentem, aszonták, bocs, terhes, ilyenkor ez van, cserszömörcés szájvíz, viszlát. mondtam, hogy fáj egy fogam, megnézték, aszonták röntgenezni kéne, de azt nem lehet, úgyhogy most már tényleg viszlát...
      EKG-re is csak azért küldtek, mert mondtam, hogy nekem van ilyen billentyű zavarom. a második toxo szűrésért is könyörögnöm kellett, de amúgy örültem is, hogy nem hisztizi túl a dolgot a nőgyógyász. (ja, AFP vizsgálatom eleve nem volt, csak legyintettek, hogy ikrekkel minek. az szerintem neked sem lesz, csak Magyarországon csinálják még mindig)

      Törlés
    2. Ikrekkel csomo minden komplikaltabb.

      Nekem is verzett az inyem terhesen, kaptam ra gelt, aminek nem emlekszem a nevere.

      Törlés
  6. Nem, mar otthon sem alapbol kuldik el a terhest fogaszatra. Viszont a neten es "live" is az osszes terhes ezen gorcsol, hogy akkor most ez kotelezo, vagy sem? Mert, ha veletlenul nem csinaltatja meg, akkor nem jar a TGYAS, GYED, GYES. Komolyan mondom am, nem viccelek!

    EKG-t a hazidoki csinal.

    Izgi uh? Szerintem nem, csak joval tobbre jarnak, mondhatni havonta, mert magandokihoz jarnak, fizetnek, a doki meg rapillant az uh-keszulekkel a terhesre.

    Ami itt Franciaorszagban furcsa volt nekem, hogy en kerdeztem ra a dokinal, hogy cukorterhelest kivan-e csinaltatni, mert Majaval gesztacios diabeteszes voltam. Mondta, hat jo, akkor hajra, csinaltassam meg. Ha nem szolok, nem csinaltat? Pedig ismerte az elozmenyeimet. De o nem egy felos doktor. Ettol fuggetlenul hihetetlen bizalmat sugarzott, szerettem hozza jarni.

    VálaszTörlés
  7. EKG-t még egyszer a mh-i éves szűrésen csináltak, szóval nem izgulok, csak szeretném érezni, hogy mindenre kiterjed a doki figyelme! Az izgi UH-on meg a belső szervek (máj, epe) vizsgálatát értettem, ezt egy blogból tudom, itt ilyen sincs. Perzse magánszorgalomból nem fogok elmenni rá.. Az én dokim is nagyon laza, szimpi, bízom is benne. (mondjuk egy kiskönyv azért jól jönne) (Ja, és a fr terheskönyvem viszont egy egész fejezetet szentel annak, h hogy öltözzön a kismama!)

    És lett Andrejnél diabéteszed? Egy svájci barátnőmnek sem csináltak cukorterhelést. Hát AZT viszont én is ki fogom sírni! :))

    (na tessék, én is csak a terhességemről tudok beszélni! Pedig én is megfogadtam..! :))

    VálaszTörlés
  8. Nem, Andrejnel nem lett diabeteszem. De ettol meg nem eszetlenul ettem.

    Ez szabalyszeru, az ember a terhessegrol, plane a szulesrol napokon keresztul tud levegovetel nelkul beszelni. :D

    Szerintem itt mind izgi UH volt. Mind hosszan tartott, legalabb 20 percig. Mig otthon minden hetfon voltam uh-n, ami kevesebb, mint egy percig tartott. Komolyan volt olyan, hogy bekentek a zselevel, megtekintettek, hogy jo a flowmetria a koldokzsinorban, viszlat. 20 masodperc. Kar a zseleert. De inkabb befogom a szamat, mert nem vagyok orvos, nyilvan ennek akkor igy volt ertelme.

    VálaszTörlés
  9. Ultrahangból soha nem elég!! :)

    Mázli, hogy a második terhességednél nem lettél cukorbeteg. Ha valami nagyon szomorúvá tenne, az a terhességi diabétesz. Nem enni a sok finom nyári gyümölcsökből - rémálom! (MÁR MEGINT a saját terhességemnél lyukadok ki, bocsánat... igen, levegővétel nélkül...)

    VálaszTörlés
  10. Tamko, en a diabetesznek hala nem zabaltam magam balnava. En nagyon hizekony vagyok. A diabeteszkor mar sot sem ehettem a magas vernyomas miatt, aztan a diabetesszel teljesen megszabtak, hogy mit ehetek es en teljesen betartottam, mert nem akartam inzulinozni magamat, ennek hala, hogy eleg csinosan jottem ki a korhazbol szules utan. :)

    VálaszTörlés