2012. október 17., szerda

Tokleves

Nem azert rakok fel ennyi receptet, mert unatkozo HTB vagyok, hanem mert az oneletrajzomba azt irtam, hogy gasztroblogot szerkesztek, hat ha mar ezt irtam be hobbinak, ne hazudjak, tessek, itt egy ujabb finomsag.

Halloweenre tokleves dukal, nem is akarmilyen, hanem a divatos hokkaido tok, amit Franciaorszagban "potimarron-nak" hivnak, mert hasonlit (?) a gesztenyere. Az ize, vagy a formaja? Ki tudja?
Tavaly fedeztem fel magamnak, tetszetos kis figura. Egyreszt nagyon helyes kis toklampast lehet belole faragni, masreszt finom.

Recept:

- megpucoltam, felkockaztam 4-5 szem krumplit
- felraktam parolni egy szem felaprozott hagymat
- irto nehezen megpucoltam a hokkaido tokot, felkockaztam
- a kruplit es a tokot a hagymara dobtam, felontottem annyi vizzel, hogy ellepje
- Isten irgalmazz, beledobtam ket husleves kockat is
- korulbelul 20 perc alatt megfott az egesz
- atpassziroztam hamisitatlan, bekebeli, francia levespasszirozon az egeszet
- piritottam falusi kenyeret (ez de hulyen hangzik magyarul...), felkockaztam
- reszelt sajtot is tettem talkaba, ha valaki kivanna (kivantak, nana!)

A dedi egy nagy tanyerral evett. Ez azert erdekes, mert mar megint napok ota nem eszik rendesen. Vegre a toklevesbol evett. Nagyon furcsa, mert itt nincs melytanyer, igy muzlis edenykebol kell enni a levest, ha ugy adodik. A dedinek van egy talja, egeszen furcsa alakja van es a fule nem ful, hanem csak egy diszes, csurt kepzodmeny.

Andrej ketpofara ette a levest, elegedett vagyok vele. Maja joizuen meghintette reszelt sajttal a leveset, tett bele crouton-t (leanykori neven: felkockazott piritost) es egy kanallal sem evett belole. Mondta, hogy berk, fintorgott hozza, ennyivel el voltam intezve. Ezt a berk-et az oviba tanulhatta szerintem, pfujt jelent franciaul. Ha jol irom. :S

 

3 megjegyzés:

  1. Ez hihetetlen! Tegnap egész nap azon gondolkodtam, hogy milyen jó volt, mikor Melcsinél tökleveseztünk......Nosztalgiából vettem egy kis darab rendes sütőtököt, megsütöttem, és felfaltam egyedül.
    De jól néz ki a levesed Adrika! Csodaszép! Biztos, hogy finom is! Ha Andrajbandi megette, akkor csak jó lehet. Kipróbálom a recepted! :)

    VálaszTörlés
  2. Ja! Válaszolnék a kérdésedre! Tippelek: szerintem az íze miatt.
    Eltaláltam?

    VálaszTörlés
  3. En Melcsi halloweenes toklevese utan minden evben keszitek toklevest, ugy megszerettem! ;)

    Igazad van, inkabb az ize, mint a formaja gesztenyeszeru. :)

    VálaszTörlés