2012. október 24., szerda

Gazdag nap

Itt van Dina havernom, kislanyaval, Pomival, igy ma veluk programoztunk Parizsban. Szerda van, iskolaszuneti nap, igy Majanak sem kellett kimaradni a csavargasbol. Bar o tegnap is Parizsban kirandult. A Kapla Centerben voltak, osztalykirandulason. En a Kaplat Noemieknal ismertem meg, ezek kis fabotok, fabol keszult negyzetalakok, amibol epiteni lehet hazat, hidat, tornyot, barmit. Szerintem Majaek meg kicsik hozza, de ezek szerint megsem, hiszen elmeselte, hogy o szemely szerint hazat epitett Kaplabol. 
Amikor mentem erte az oviba, meselte, hogy nem hanyt, nem sirt. Ennyi. Azt is megmutatta, hogy pontosan honnan indult a busz (pontosan az ovi elol, micsoda hirkozles :D). Azt, hogy mit epitett Kaplabol, azt csak csavarhuzoval lehetett belole kiszedni. 
Ma mar koran reggel elindultunk, 9 ora elott 10 perccel. Altalaban 6 es 7 kozott kelunk, csak nyugtatonak irom, mielott szemforgatas targya lennek. Buszra szalltunk, HEV-re szalltunk, 14-es metrora szalltunk (ez a vezeto nelkuli metro), 7-es metrora szalltunk. Tul koran odaertunk a celponthoz, a Poissonerie-hoz, de szerencsere pont ott volt egy allati jo jatszoter, igy a gyerekek jot jatszottak. Andrej nagyon ugyesen felmaszott a halon, nagyon sokat csuszdazott, ugralohintazott, lenyult egy gyerek babakocsit, azt tologatta es csak egyszer taknyolt le egy maszokarol. Aztan este a szekrol, holott mar egymillioszor megmondtuk neki, hogy tilos szekre maszni. Volt is obegatas. Majara mar nem is kell figyelni a jatszoteren, teljesen jol elboldogul egyedul is, de nem maganyosan, hanem a tobbi gyerekkel. Amilyen kis mimoza volt "gyerekkoraban", most olyan csibesz. 
Amikor megjottek Pomiek, jatszottak meg egy kicsit a gyerekek, majd beultunk a babakocsmaba (bisztro, nem kocsma). Tegnap talaltam a neten, esonapra tokeletes. Direkt kisgyerekeseknek kialakitott bisztro, van sok jatek, pelenkazo a mosdoban, babaszek, sok megvasarolhato jatek is, Illy kave, babaprogramok. A mairol lemaradtunk, babazenet adtak, de telthaz volt. 19 Euro volt a babazene, szerintem sok, de ezek szerint megsem, ha telthazas volt. Na jo, ilyen kornyeken nem problema 19 Euro egy oracska kornyikalasra... A gyerekek viseleterol mar siman megmondom, hogy melyik kaszthoz tartozik es a 9. kerulet  gazdag negyed, ott van az Operahaz, a Lafayette aruhaz, proccos uzletemberek, nana, hogy a gyerekek is lakkcipoben es sotetkek montgomery szovetkabatban jarnak jatszoterre.
Dinaval ittunk egy-egy capuiccinot (cafe creme volt a neve, pocsek volt), a gyerekek kaptak bio Pom'potes-t (almapure), Maja egy malnaszorpot, amitol valodi boldog gyerekkort teremtettem neki :). Mindezt kozel 20 Euorert. Rablok.
Aztan atgyalogoltunk a Lafayette aruhazba, ahol jol megebedeltunk. A gyerekeim lasagnet kaptak, en steak hache-t sult krumplival, amin Majaval osztoztunk. Ez nem volt tul draga, 15 Euro (persze, onkiszolgalo volt, nem valodi etterem). Panoramank az Operahaz volt, imadtam! 
Vegul hazajottunk es fogtam magam, megsutottem Maja szulinapi tortajat. Holnap unneplik az oktoberi gyerekek szulinapjat az oviban, erre az alkalomra sutottem tortat. Joghurt toratat. Mivel nem vagyok tul ugyes, csak Smarties-szal diszitettem ki. Hazafele jovet beugrottunk a boltba dekorcuccokert, de nem talaltam nekem tetszot, igy maradtam a Smartiesnal, hazafele elontotte a hugy az agyamat, Maja alig birta magat vonszolni, olyan faradt volt, o nyafogott, en orditottam, nem vagyok buszke magamra, csak kellene magneziumot szednem... Szoval, csak Smarties. Pedig Dina segitett otletelni, pillangos tortat, dekoraciot, de sajnos kifutottam az idobol es mar eleg turelmetlen voltam nap vegere, igy teremtodott meg a szimpla torta. 

Szeretnem tudni, hogy en miert nem Parizsban elek! A 9. kerulet nekem megfelelne. Nem nyafognek tobbet, esku. Ahogy az ember kiszall a metrobol, feljon a felszinre, meguti a varazspalca. Minden olyan polgari, tiszta, emberkozeli, tetszetos. Kijottunk a metrobol es szemem ele tarult egy akarmilyen epulet, ami diszes volt, szimmetrikusan elhelyezett teraszokkal, ciradakkal, hamvas homlokzattal, a sarkon egy hivogato bisztro, sok-sok bolt, szep emberek. De nincs okom panaszkodni, most Morsang sur Orgeban is jol erzem magam, bar ma elutazott Sara egy honapra, mivel a ferje elment Algeriaba doktoralni, igy Sara sem akart itt maradni, egyedul a ket gyerekkel. A lenyeg, hogy visszajonnek. Szerencsere Sylvie-vel megyunk majd uszodaba, persze a gyerekekkel egyetemben. Igy most nem ures az unalom. 

Kontraszt: a metron volt harom ciganylany, mind hosszu farmerszoknyaban, kettonek a kezeben osszehajtott ujsag. Az egyik lany terhes volt, egyszer csak elkezdett ajuldozni. El is ajult. A reggeli csucs kozepen. Egy no intezkedni kezdett, helyert kiabalt, odarancibalta a terhes not az ulohelyhez, holott a masik ket tarsa csak leggyitett, hogy minden rendben. Szerintem nehany embert kizsebeltek, mi masert lett volna a kezukben az ujsag? Tobben szoltak a terhes asszonynak, hogy le kell ulnie, foglaljon helyet, konkretan direkt en sem ultem le Maja melle, hogy neki legyen helye, meg mondtam is, mutattam is neki a szabad helyet, hatha nem erti, de nem, o nem akart leulni, inkabb az ajtoban nyomorgott a baratnoivel. Aztan elajult. Vagy szinlelt. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése