2012. október 23., kedd

Makos suti

Katuska kerte a makos suti receptjet, jogosan, ha mar enyem az egymilliomodik gasztroblog. Nem, nem talalom magam gasztrobloggernek, azt ennel joval komolyabban kell venni. Kulonben is, en sokat csalok: megveszem a sutitesztat keszen, csak ki kell gorgetni, mar a sutopapir is rajta van, hat ezt a makos sutit is csalassal kezdtem. A neve pate sable, szerintem linzer teszta lehet magyarul. Na ezert nem valhat belolem hiteles gasztroblogger, mert meg azt sem tudom, hogy mi a linzerteszta (az osszetevoket... bar gondolom liszt, tojas, cukor, nem?). :D 

A mak... a mak... hat az isteni! 

- 300 g orolt mak (csak 250 gramm volt itthon)
- 150 g cukor
- 200 ml tej
- 1 db citrom reszelt heja (nem volt itthon, igy kimaradt)
- 40 g mez (valodi magyar mez van itthon, en a vegyes viragmezet szeretem, nekem jobban izlik, mint az akacmez. Ellenben a gesztenyemezben nem erzem a gesztenyet, szerintem csak divatos uri flancolas)
- fahej (kihagytam, nem nagyon szeretem)
- 2 db tojasfeherje (csak egy szem tojas volt itthon)

A tejet felforraltam, beleraktam a cukrot, a mezet, ezt az utobbi kettot elolvasztottam a forro tejben. Majd belekevertem a daralt makot, vegul beleforgattam finoman, hogy ne torjon ossze (??? ugyis osszetorik), a felvert egy szem tojas feherjet. 

Rapakoltam a maktolteleket a tesztara, csinaltam egy diszt a teszta tetejere, bekentem az egy szep tojas sargajaval, be a sutobe, szepre sutottem. Igy ni.


2 megjegyzés:

  1. Merci beaucoup!!!!!

    És köszikösziköszi!!!!
    Nézem ezeket a főzős műsorokat. Előkerül kész tészta, kész konzervzöldség, kész öntet, kész leveskocka, fűszerkeverék, meg mittoménmégmi.
    Lényeg a kreativitás! Hogy tudod, hogyan fogod felhasználni, és a sajátoddá tenni!
    Volt régen a Mézga családban olyan teleportáló készülék. Nem ártana nekem egy, kipróbálnám a finomságaidon :) szerinted átjönne rajta a kaja? :)

    VálaszTörlés
  2. Neked igazad van, mar megint! :) Bele sem gondoltam, pedig imadom a fozos musorokat. Nigella is siman elokap kesz kajakat, a kedvencem tole a palacsintatesztaban kisutott Mars csoki! Nem hazudok! :D

    Csoposta is megprobalhatjuk, nemcsak teleportalon! :D

    VálaszTörlés