2012. október 31., szerda

Halloween

Ma jartak itt "trick or treat" gyerekek, kineztem a konyhaablakon es bar sotet volt, lattam egy csomo emberalakot a kapu elott, akik nem mozdultak, viszont lattak, hogy en nezek, ezert integettek, mire leesett a tantusz: bonbonert jottek. Termeszetesen iden sem keszultem. Minden aldott evben elfelejtek keszulni. Azert gyorsan beleturtam a konyhaszekrenybe es adtam nekik Kinder tojast es babapiskotat. Panasz nelkul elfogadtak, sot orultek is neki.

Itt Franciaorszagban ugyanolyan a Halloween, mint Magyarorszagon. Van, aki utalja, mert amerikai hordalek (holott nem az), van, aki szereti, mert vicces unnep. Franciaorszag - Magyarorszag 1:1.

Itt szeretnem elmeselni, hogy amikor en gyerek voltam, 1973 utan, 1980 elott, a nagypapam szomszedja, Andras bacsi mindig faragott tokot, gyertyat rakott bele, kirakta a kapuja ele es en nem mertem odamenni egyedul, a nagymamamnak kellett mindig atkisernie megtekinteni a tokot kozelrol. Felelmetes volt! 
Julcsi havernom meselte, hogy az o gyerekkoraban is faragtak mar tokot, Erdelyben. Andras bacsinak a '70-es evekben nem volt meg internete otthon, de gyanitom, hogy igy 90 eves koraban sincs, miutan o egy valodi parasztbacsi, lovakat tart a mai napig. Igavono lovakat, nem hobby lovakat. Igy biztos, hogy a tokfaragast nem a netrol otletelte maganak. 

Vasarnap faragtunk tokot. Szombaton elmentem a piacra, mert marhahust kellett vennem a hentesnel, vendegeket fogadtunk. A dedi nem tagitott, marhahuslevest kivant enni, hiaba haritottam. Nem szeretek marhahust kesziteni, mert van, amikor nem sikerul tul jol. Ez a hus viszont nem ven marha volt, sikerult finom omlosra fozni, istenire. De annyira istenire, hogy mind egy szalig elfogyott a hus es a zoldseg. Pedig 10 fore foztem, nem aproztam el. Haromfele hust vettem, a nevuket nem tudom, bar a hentes mondta, de en ahogy fiztettem, elfelejtettem. A veloscsont kore kotozott husra emlekszem csak, az a marha farka lehetett. Queue. Igy hivjak. Nagyon csinos darab volt, mint egy virag, kozepen a veloscsont, mint a porzoszalak, korben a hus, mint a szirmok, kesz is a margareta. :D 
A vendegek el voltak kepedve a gyalog huslevestol. Ok ilyet nem szoktak fozni, nem is tudnak, mondtak. Nem gyoztek dicserni. A gyalog huslevest. "Extremsegeket" nem is mertem beletenni, mint par fej gombat, brusszeli kaposztat, rendes kaposztat, zellert, mert a finom tarsasag ezektol mind kiborul, ki ettol, ki attol, de huzza a szajat. Maradt a repa, a hamis feherrepa, petrezselyem, hagyma, porehagyma, fokhagyma, a hus, slussz. 

Vettem harom sutotokot, de oriasit nem kaptam, igy iden is a Hokkaido-tokot faragtunk. Paolanak es Sachanak is vettem 1-1 tokot, ki is faragtuk kozosen. Nagyon orultek neki. 

Ime a mi tokunk:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése