2013. február 15., péntek

Toltott cukkini

Mondhatom isteni toltott cukkinit sutottem, sajat kutfobol. Torekszunk ra, hogy a gyerekek sok zoldseget egyenek es, en a cukkiniert tovabbra is rajongok, igy a gyerekeknek sincs valasztasuk. Csak azert rakom fel ide, a blogra a fotot es a receptet, mert vetekszik a lasagnemmal. Ontomjenezes befejezve, jojjon a recept.

Egy fej hagymat aprora vagtam, olajon uvegesre piritottam.
Radobtam korulbelul 1/4 kg* daralt marhahust, piritottam.
Ranyomtam ket gerezd fokhagymat. 
Felontottem 500 g (igy irja a doboz) paradicsomlevel, kis langon foztem.
Soztam, borsoztam, bazsalikonoztam, petrezselymeztem.
Kozben felig (talan haromnegyedig) megfoztem 1 gyerekpoharnyi rizst (lecsekkoltam, 90 g), soztam.
Utana megmostam ket cukkinit, hosszaban felbe vagtam, ugyeltem arra, hogy jol fekudjenek, nem mindegy, hogy vagjuk hosszaba. A kozepet kikanalaztam, osszeapritottam es beleraktam a paradicsomos marhahusos fozetbe.
A felbevagott cukkiniket 10 percig gyongyozo vizben elofoztem, lecsopogtettem, majd beleraktam a vekonyan kiolajozott jenaiba, amit ma mar Pirexnek hivnak.
A cukkiniket picit megsoztam.
A rizst hozzakevertem a paradicsomos daralt marhahushoz (nevezzuk hamis bolognainak?).
Az egy sorral korabbi keverekbol kanalaztam a cukkinikre, megszortam reszelt emmentali sajttal, be a sutobe es szepre sutottem (korulbelul 190 fokon**, korulbelul fel oracskat**). 
A szosz sok lett, de onmagaban is finom volt, sot, jol mutatott a tanyeron a cukkini es mellette a szosz.
Mondom, isteni. 

* csak tippelni tudok, mennyi lehetett a hus, kivettem a melyhutobol valamennyicsket.
** jatszottam a hofokkal es az idovel, hogy meleg maradjon, mire apjuk hazaer ebedelni. 
*** most jut eszembe, ilyesmit csinaltunk Noemieknel is, de az megis mas volt.


Ilyen volt

Ilyen lett


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése