2013. február 12., kedd

Old America granny square

Homalyos, hogy honnan eredt az ihlet, hogy en horgolni szeretnek. Melcsi baratnom mar evszazadok ota kezimunkazik, Maja meg nagyon pici volt, amikor megprobaltam a keresztszemes himzest megtanulni, ami egyertelmuen Melcsi blogjanak elirigylesebol  fakadt, de egyaltalan nem boldogultam. Aztan Melcsi elkezdett horgolni. Rozsaszin es zold parnakat, csudaszepeket. De meg mindig nem ekkor kapott el a gepszij, hanem iden a karacsonyi unnepek alatt, ugyanis Titi sogornom anyukaja kotott a harom lanyanak salat karacsonyra, aztan Titi kotott egy salat Majamnak es azt hiszem itt jott a vegso elhatarozas, hogy en is szeretnek valamit fonalbol alkotni. (Karacsony mar reg elmult, februar van es csak most fogtam neki, lassu viz partot mos.) Megkerdeztem Melcsit, hogy meg lehet-e tanulni a youtube-rol horgolni es o elarulta, hogy bizony o is onnan tanult meg. Javasolt weblapokat, tanacsolta, hogy 3,5 mm-es horgolotuvel kezdjek, aztan elkezdtem bujni a youtube-ot. Az elso ket nap eleg elkeserito volt es emlekeztetett a gyerekkoromra, amikor anyukam es havernoi kotottek a Bracciano to partjan. A mai napig megvannak az alkatreszek, kototu, fonal, pedig mar eltelt legalabb 25 ev. En is ki akartam probalni es a kotes mindig egyre gorcsosebb, szorosabb lett, mar nem lehetett belebokni a kovetkezo szembe, annyira feszes volt a kotes. Most is igy jartam, nemcsak nagyon szorosak voltak a szemek, de a kezem is begorcsolt, nem tudtam rajonni arra sem, hogy hogyan csavarjam az ujjamra a fonalat. Nagy nehezen rajottem, hogy a youtube-os lanyok lazan kotnek, ja, kerem szepen, ugy konnyu. Jott a kovetkezo nehezseg, a lancszem megtanulasa utan azt sem tudtam elkepzelni, hogy hogy lesz ebbol ket sor, sok sor, vegul persze megvilagosodtam, de megis csupa nonfigurativ formak jottek ki a kezeim alol. Aztan elkezdtem gyakorolni a kulonbozo palcakat, ebbol lett egy se fule, se farka kepzodmeny, ha ezt Melcsi meglatja, jaj nekem. A palcak gyakorlasa kozben rakaptam a horgolas izere. Gondoltam most mar valamit, ugy ertem VALAMIT kellene horgolni, nemcsak bele a vakvilagba es semmit horgolni. Igy nekifogtam a nagyikockanak. Az elso kocka egy margareta lett. A masodik pedig egy kerek kocka. A harmadik egy macska feje. Nem memoriabol kell horgolni, ez a tanulsag, hanem kovetni a youtube-os lanyok kezeit lepesrol-lepesre. 

Lassuk a fotobizonyitekokat, ime:

Evolucio (mind kockanak keszult, sikerult, ahogy sikerult):  margareta kocka, kerek kocka, macskafej kocka, granny square, pioca kocka


Old America granny square





2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! kb. 25 éve (nem vicc!) gyakorlom a horgolást, és még nem jutottam el idáig, mint Te! tudok egy kicsi szívecskét és egy kicsit béna hópelyhet horgolni, meg láncszem, azt akkor annyi! nincs tovább! sem kör, sem virág, pláne nem négyzet!!!!!!
    A tiéd tök jó!

    VálaszTörlés
  2. Koszi Katuskam! Mar kezdtem megbolondulni, hogy en nem tudok alkotni.

    VálaszTörlés