2014. április 27., vasárnap

II. János Pál

Képzeljétek el, nem merem felrakni a II. János Pál pápával közös fotómat a facebookra. Pedig ma avatták szentté, teljesen aktuális lenne dicsekednem vele. Nem lehet, mert a francia család nem, hogy ateista, hanem minden vallásra gorombán fröcsög. A katolikusokat, pláne a Vatikánt egyenesen lefasisztázzák. "Mind pedofil", mondják a papokra. "Minden háború a vallásokból ered", vallják egyöntetűen.

Eszméletlen, hogy attól kell félnem, hogy céltáblává válok. Tudom, hogy így lenne, mert látom, hogy amint valami hírt közölnek a híradóban a Vatikánról, máris indul a mocskolódás. Én már próbáltam magyarázni a saját nézetemet, de alig jutottam szóhoz (ja, még mindig itt tartunk, le sem szarják, hogy én nem tudom úgy pörgetni franciául a gondolataimat, mint ők, bennszülöttek, meg hát mondják, hogy a nők egyenjogúak, de érezhető, hogy könnyebben emelik dörömbölőssé a hangjukat, mint férfitársaikkal, de azért néha már merek az asztalra csapni és közölni, hogy már negyedszer próbálom ugyanazt elmondani, de ha a szavamba vágnak, egyrészt nem elegáns, másrészt egyoldalúvá válik a "beszélgetés"), és elég ingoványosnak tűnt a talaj, inkább behúztam fülem-farkam (magyarul állandóan úgy érzem, kiosztanak). Kizárólag nekik lehet igazuk, teljes vállszélességgel kiállnak a világnézetük mellett. Én ettől lezsibbadok, lefagyok, naná, hogy nehéz idegen nyelven érvelnem.

A legelső unokájának köszönhetően Dédi már enyhült valamennyire. Az unoka vállalja a katolikus vallást, két gyerekét a háromból meg is kereszteltetett. Igaz, zsidó származású mindkét nagyanyja. Érdekes, hogy az ő döntését elfogadják, illetve hallgatnak róla. 

Ki kellene állnom önmagamért, de nekem itt nem megy. Mindig is fehér hollómadárnak számítottam itt, most még fokozzam?

Ide fel merem rakni, mert erről a blogról ők nem tudnak.


3 megjegyzés:

  1. Szuper fotó, mi a története??
    Épp akartam már kérdezni, hogy a blogról tudnak-e, a kacsamellet viszontlátják-e.
    Egyébként elmondom, én hogyan csinálom hasonló esetekben (hátha érdekel, hihi), szóval hagyom az illetőket fröcsögni, harsogni meg kárálni, mert én csak olyanokkal szoktam leállni vitatkozni, akikkel érdemes (tehát, nagyon kevés esetben, haha). Szóval a helyedben feltenném a képet és sztoikus nyugalommal venném tudomásul a vihart. Egyébként meg vallásos vagy? Mert ha igen és ezt ők tudják, akkor nagyon durva, hogy az ő lehúzó vélemányüket hangoztatják őton-útfélen előtted.

    VálaszTörlés
  2. 1995. körül jártunk, a szüleim a Vatikáni Nagykövetségen dolgoztak és a nagykövet (Bratinka József) elvitt magával a pápai audenciára. Az első sorban ültünk és az elsők voltunk, akiket feltessékeltek II. János Pálhoz.
    Képzeld, anyukám magyarul mondta, "áldás, békességet" és a Pápa magyarul válaszolt rá. Megható volt!

    Nem, én nem vagyok hívő, de a családom igen és én az ő világnézetüket érzem magaménak.

    Kipróbálom, felteszem, juj, nagyon izgulok! :)

    VálaszTörlés
  3. Nahat, de jo kis tortenet. Es a foto is milyen szuper.
    Majd ird meg a francia reakciot!

    VálaszTörlés