2014. március 4., kedd

Ép ésszel felfoghatatlan...

... hogy mennyire sok förtelmes koszos ember, hovatovább nő létezik. Képes másfél éven keresztül úgy élni egy főváros koszos szívében, hogy nem mos ablakot, sem függönyt, sem a mosógép mosóporos tartályát, sem hűtőt, amin már ott vannak a sztalagmitok, sztalaktitek és sztalagnátok. Meg sem próbálja lemosni a vízkövet a tükörről, pedig nem ördöngösség. Összefirkálja angol idézetekkel az ablakot. Szülinapot ünnepel, szerpentinnel kidíszíti a csillárt és hónapokon keresztül nézi, nem szedi le. Nem porszívózik. Letöri a konyhaszekrény ajtaját és leszarja, beállítja a sarokba oszt' jóvan'. Letöri a lépcsőt, de azért jófej, szigszalagot ragaszt keresztbe, hogy arra ne lépjen senki. Kidobálni a saját üres üvegeit? Ugyan. 

Rákérdeztem, mikor volt utoljára nagytakarítás? Pislogtak bociszemekkel. Segítettem: függönymoság, ablakmosás stb. Nem, ők nem csináltak ilyet. A fürdőszobában a tükrön 2 centi vastag vízkő állt, rákérdeztem arra is, hogy ismerik-e a vízkőoldót. Ők szokták mosni, de hasztalan. Érdekes, nekem ma egyből sikerült, igaz hallottam egy fortélyt, az ilyen makacs vízkövet wc-kacsával le lehet ugrasztani. Elsőre!
A függönyök, ha szerencsém van, nem porladnak el a mosásban. Az ablakok feketék. 
A szerpentinre is rákérdeztem, szilveszteri bulit csaptak? Néztek a bociszemek, bután, nem értették a kérdést, nem válaszoltak. Ráböktem a szerpentinekre: ja, szülinap volt. Tavaly. Nem kellett volna leszedni a díszletet? - kérdeztem. Válasz nem jött, csak szájhúzgálás. 

De én vagyok az ostoba. Pár havonta rájuk kellett volna küldeni egy takarítónőt és kifizettetni velük. Unom a naivitásomat, a jó szívemet (vagy egyszerűen csak töketlen vagyok?). 

2 megjegyzés:

  1. Bérlők?? Ajjaj. Szüleimnek ugyanez a tapasztalatuk, enyhítő körülmény, h egyetemista srácról van szó. (én persze megmondtam nekik előre, prófétaian)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen.

      Srácnak még elnézem, de a három lánynak nem. :) Mindenesetre ez már múltidő.

      Törlés