2013. április 7., vasárnap

La Palmyre

Ma vegre eljutottunk az allatkertbe. Europa legreputaltabb (sicc! legyen legelismertebb) allatkertjeben. Birom, amikor egy orszag, vagy barmi kikialtja onmagat leglegleg-nek. A latogato ugysem fogja ezt gorcso ala venni, bekajalja szo nelkul. Szerintem a budapesti allatkert is fenomenalis. Persze, nem bovelkedik ekkora terulettel, 3 hektarral (ennyivel nyitottak 1966-ban), 1600 allattal. Elmondtak, hogy 15.000 Eurot koltenek naponta (!) az allatok ellatasara, almara, bananra, halra, husra, szenara es meg mi-mindenre, a szemelyzetre (53 fo), karbantartasokra es ki tudja mire. Az allatkert nem kap semennyi allami tamogatast, teljesen onellato (nem tudom felfogni). Szeretem az ilyen kulisszatitkokat. 

A legjobb elmenyunk a zsirafok etetetese volt. Keszultunk mi repaval, de rajottunk, hogy sokkal erdekesebb pattogatott kukoricaval etetni oket (az nem volt tilos), igy Adrien visszament a kasszahoz beszerezni egy kis zsirafnassot. Maja batortalan volt, megijedt a hosszu nyelvuktol, Andrej viszont folyamatosan etette oket, kicsit sem felt.

A zebrakat mar merte etetni Maja is. Persze, mert levelet kellett nekik tepkedni, nem pedig tenyerbol etetni, mint a zsirafokat. En nem is tudtam, hogy a zsirafnak ilyen hosszu nyelve van, bar a nyakabol itelve kitalalhattam volna. Azt tudtam, hogy fekete.

Elefantot is etetettunk, igaz kicsit nehez volt, mert neki is nyujtozkodnia kellett es nekunk is. De ugy neztem, ott az elefantok jol erzik magukat, mintha mosolygott volna. A szabadkai elefanthoz kepest biztos, hogy boldogok voltak. A szabadkai csak fekudt, csak fekudt, mar-mar hivni akartam a gondozot, hogy szerintem az elefant megdoglott.

A majmok kozul a gorillak, az orangutan, a felnott csimpanzok tuntek boldogtalannak. A tobbi majom ugralt, a haverokkal, testvereikkel jatszottak.

A pelikantol azt hittem bepisilek ijedtemben, odakapott a hatalmas csorevel.

Egy keselyu kijott a latogatok koze a jardara. Mindenki kikerulte nagy ivben, mert azert megis csak egy keselyu, hiaba, hogy hozzank sem szolt, felelmetes volt.

Volt tengeri oroszlan (otarie, ami nem foka, de akkor mi?) show-musor is. Maja premier plan-bol nezte, tapsolt, orult, bezzeg amikor a "nemfoka" kifrocskolt, megsertodott. :D

Az egyik csimpanznak eppen szoptatta a kicsinyet, nagyon meghitt latvany volt, ahogy ovta, olelgette, bolhazta. Aztan elkezdte nyalogatni, szopni a szabadon levo mellet, kicsit furcsa volt, de megis ertem, fertotleniteni kell es a mellfeszulest enyhiteni, fejogep nincs keznel, hat onmagan konnyitett, gondoltam magamban. Ki igy, ki ugy.

Ket tekno kozosult. Eleg "melos" egy pancelost megkozeliteni, ahogy elneztem. :/

Volt kis orrszarvu, ellagyultam tole, hogy szereti az anyjat. Valahogy latni rajta. A kis zebra talan mar nem kicsi, hanem kamasz, o nem foglalkozott az anyjaval. Elte onallo eletet.

Az oroszlanok es csomo masik allat csak aludt.

Zoologiabol (is) gyenge vagyok, nem szaporitom tovabb a meglatasaimat. Jojjenek a fotok.

Ja, de, azt meg elmeselem, hogy 4 orat toltottunk az allatkertben, ennyit nem szoktunk (sajnos) setalni, ki is nyultunk a vegere.

Rengeteg fotot lottem, sajnos a csimpanzokrol es amik (akik?) utana jottek mar nem lettek lekapva, mert lemerult az akksi, se teknocok, se kigyok, se oriasi deneverek, se kigyok, se papagajok es meg ki tudja miket-kiket nem tudtam lefotozni. Nem baj, majd legkozelebb.

Itt meg vigyorog, kesobb meg...

Maja megijedt, Andrej nem.

Ennel sokkal tobbfele majom volt

Maja sem fel zebrat etetni.

"Nemfokak"

A kecskeket mindet gyerek imadta. Andrej mondta: "tyuss" (kutyus)

A bejaratnal

Felirat hozzáadása

Lefejelt a zsiraf

Bator Andrej

Kisbaba

Pavak maszkaltak mindenfele

Amerikai bolenyek

Arculathelyes kapucni

Le kell fogynom

Budos kecske

Majomhaz, szerintem szep, de ez meg mindig keves hely az eredetihez kepest.

Csukott szemmel, a fuggoleges csikkal a szemen, nagyon szep

Franciaul, amikor fotoznak nem azt mondjak, hogy csiiiz, hanem azt, hogy uisztitiiiii

Adikam! Azert nem kell 8111 merfoldet megtenni, hogy kengurut lathass! ;)

Helycsere: Maja elkobozta a babakocsit


2 megjegyzés:

  1. Nem olvastam, de fotókat néztem, isteni jók, főleg mikor a fejeteken át kinyúlik a zsiráf:-))), de a többi is.
    Maja állatira hasonlít rád..:-))

    VálaszTörlés
  2. Engem a zsiraf tobbizben lefejelt. :D

    VálaszTörlés