2013. április 2., kedd

Csak gyorsan elmeselem


- szombaton delben megerkezett hozzank aposom. Egyutt ebedeltunk, utana a gyerekeket lefektettem aludni, aposom es Adrien leleptek brocantozni. Nelkulunk. :( De nem baj, mert delutan mi is elmentunk es megallapitottam, hogy nem maradtunk le semmirol. A jatszoteri parkban rendeztek, lattam, hogy nem nagy kunszt, igy inkabb jatszotereztunk egy jot. Feneket jot, majd megfagytunk, de szerencsere Andrej bekakalt, igy volt urugy hazajonni. :D
Zsibvasar? Bolhapiac? Mi a kulonbseg? A brocante es a vide grenier kozott mi a kulonbseg? Utana kell neznem.
Aposom annyira szeret ilyen helyekre jarni, hogy harom nap alatt negyet latogatott meg ezen a kornyeken (Charente Maritime). A hàza es az udvara telis-tele zsibvasaron szerzett kacattal, ha egyszer el talal halalozni fiai, lanyai legyenek a talpan, akik kepesek lesznek tuladni a sok, de tenyleg megszamlalhatatlan szerzemenyen, ami raadasul neki ertek, de masnak? Na jo, egy-ket darab tenyleg csucs szuper, peldaul az agyak. 

- vasarnap reggel mindahanyan voltunk brocante-on. Egy videki brocantera, nagyon jo hangulata volt. Mas, mint a varosi. Volt ott minden, antik mulabtol kezdve, vizcsapon at, gyonyoru gobelin (goblin?), a zome ocskasag, de kincsek is voltak.
Vettem Majanak egy 45 darabos puzzlet, mert a 24 darabos mar nem kihivas neki. 
Vettem Majanak egy nagyon csinos, teljesen uj(nak kinezo) Cyrillus elegans ruhacskat.
Andrej megint nem kapott semmit.
Husvetra Majanak biciklit igertunk, de nem vettuk meg az elso helyen, hanem kitalaltuk, hogy a brocantekon biztosan lesznek gyerekbiciklik. Volt is, vagy otven darab, de egytol egyig mind szakadt volt. Jo, hogy tenyleg lehet kincseket talalni egy ilyen piacon, de azert szetrugott koszos biciklit... na ne mar!
Allati hideg volt, 4 fok, kineztem en az ablakon reggel, ki is nyitottam, de nem ereztem hidegnek az idot. A piacon viszont majd megfagytam kiskabatban. Majaval beultunk az autoba miutan beszereztuk a vasarfiat, ott vartuk meg a tobbieket. Andrej rendesen fel volt oltoztetve, ot nem feltettem, bar megint lazas volt ejszaka. Remelem a foga jon. 



- vasarnap rendeztek meg Royanban a Holegballon x. (nem tizedik, hanem nem emlekszem hanyadikat)  Europa Kupat, a "főplàzson". A beharangozott kilenc lufi helyett csak kilencet fujtak fol, de nem is ez volt a baj, hanem a szel. Az idojaras miatt nem kaptak engedelyt elrepulni a holegballonok. Igy is szepek voltak. 
Majaval egeszen sokaig kint maradtunk, nyolc ora elmult, mire hazaertunk. 



- hetfon tojaskereses volt a parkban. Az egyik standnal kosarat osztogattak, aztan indultunk tojast vadaszni, de nem talaltunk. Szamitottam en erre, ezert vittem magammal titokban csokitojasoka. Amikor a gyerekek nem lattak, gyorsan ledobtam parat, visszahivtam oket, megtalaltak, volt nagy orom. A nagy tojast azt hiszem Maja meglatta, hogy a taskambol veszem ki. Micsoda beeges! De nem vagyok benne biztos. Apjuk nem volt velunk, eppen duzzogott (eppen?), igy egyedul tokeltenkedtem, eldugni a tojasokat, terelni a ket gyereket, nem volt tul egyszeru.
Volt arcfestes is, kialltuk a hosszu sort Maja kedveert. Kek pillangot valasztott (de nem ejjelit!!! mondja Adi tesom). Nagyon felt, huzgalta el a fejet, plane amikor szemkornyeknel festettek, de batran kibirta. :)
Kaptak ajandekot is, 3 csokityukot es egy Fekete Peter szeru kartyapaklit. 
Fenykepezot vittem, de a memoriakartya otthon maradt, grrrr, pedig jo lett volna megorokiteni a parkot a sok-sok gyerekkel es programmal.



- hetfon a delutani szieszta utan meg elmentunk korhintazni egyet.
Este meg locsolosat jatszottunk, Andrejnak nagyon tetszett, hogy lelocsolhatja az anyjat. Sot, az esti vizes poharbol Maja is locsolkodott, ilyenekre tanitom a gyerekeket. Ha az apjuk ezt latta volna, lett volna szemforgatas. De mit ert egy francia a husvet hetfoi locsolkodasbol? Majanak is nagyon tetszett a Zold erdoben jartam, kek ibolyat lattam, el akart hervadni, szabad-e locsolni vers utan a locsolas. Maja locsolta a mamat es Andrejt, Andrej locsolta a mamat es Majat, mama locsolta Majat es Andrejt. Ezzel le is zartuk a husveti unnepeket. 

Post scriptum:

- meg penteken bevasaroltunk husveti menunek valot. Sonkat, amit meg aznap este megdezsmalt volna Adrien. Raszoltam, hogy az nem aznapra szol, hanem az unnepre, erre megsertodott. A franciak sertodekenyek es duzzognak, mindenen pfff, pfffff, pfffff-znek :D es ami nagyon tetszik, de nem sajat szerzemeny: a franciak nem adnak a gyereknek naracsot este, mert nem tudnak tole aludni es izomlazra is fajdalomcsillapitot szednek. Ezt Tamkotol loptam, annyira tetszik. Teljesen igaz, ici-picit hypochonderek.
Vissza a Husvethoz: sikerult piros tojast festenem. Hagyma hejabol. Nagyon jol sikerult. Talaltam kerek retket is. Szerintem egeszen jol sikerult a husveti talam.

Ilyen volt, ilyen lett: "hagymahejafestek"


Egyeb fotok, mivel ez egy turistablog:

Fotomontazs a rengeteg holegballonos fotombol

Maja ovodai munkaja: husveti kiskosar, amire o ragasztotta ra a tyukos matricakat


Egy raeros ficko, aki korbebicajozta Europat es jo sok ujsagcikk megjelent rola. 



Ha egyhazi unnepkor kinezunk az ablakon, ezt latjuk. Notre Dame de Royan.
Virrasztas elott harangoztak, hangulatos volt.
Morsang sur Orgeban soha nem hallottam harangszot, nem is volt tul jo ott lakni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése