2014. május 24., szombat

Hiába minden igyekezet

Maja kérte, hogy meséljem el neki a "Petit ours brun" című mesét, hát meséltem neki. Franciául. Egyszer csak megkérdeztem tőle:

- Maja, szerinted a mamád szépen olvas franciául? - Tudom jól, hogy nem, de kíváncsi voltam a véleményére. Szégyenlősen nézett rám, zavarban volt, nem akart válaszolni, ezért bátorítottam.

- Szépen beszélek franciául, vagy comme ci comme ça? Nem túl szépen?

Félénken válaszolt: - Nem túl szépen.

Ezért most segít gyakorolni. De akármennyire igyekszem, megszakadhatok, én akkor sem tudok úgy raccsolni, úgy elharapni, úgy orrhangozni.

4 megjegyzés:

  1. :-)
    Ezt a mesét én is gyakran olvasom, és engem is javít a nagyobbik, ha nem jól ejtek ki valamit :-)
    Sajnos bármennyire igyekszünk, nem lesz a francia az anyanyelvünk...

    VálaszTörlés
  2. En ezert nem meselek soha franciaul, csak magyarul. Azt viszont rengeteget. Azt csak en tudok a csaladban :D

    VálaszTörlés
  3. Livi, az a helyzet, hogy minden pénteken hoznak haza mesekönyvet az oviból és valakinek csak el kell mesélnie. Apjuk nem túl aktív... Eddig körülbelül kétszer mesélt nekik. Mondhatom, nem túl gyakori 4 év alatt.

    VálaszTörlés
  4. (Adri, válaszoltam az emailedre, megkaptad? Bocs h itt írok :))

    VálaszTörlés