2013. január 29., kedd

A hetvegenk

Azert jo itt lakni, mert hetvegen ismet kimozdultunk (ugye a parizsi agglomeracioban ez csodaszamban ment), igaz csak szombaton, mert akkor sutott a nap, vasarnap szakadt az eso (szakadt, szakadt, szakadt megallas nelkul), igy csak a piacra ugrottunk el, kocsival, holott itt van par perc gyalogutra. Azert Andrej nadragja igy is csupa viz lett, de mit csodalkozom, ilyen szakado, zuhogo esoben mit vartam, szaraz gatyat? 

Szombaton szepen kitakaritottunk, mert nalunk mindig kupleraj es kosz van, hiaba esek neki naponta a lakasnak a porszivoval es a rendrakasnak is, mindig van mit porszivozni es rendrakni, de eztan elindult a kis csalad. A varoson kivul erdos resz kovetkezik, gondoltuk jarjunk erdot, de aztan megvaltoztattuk a tervet, mert a gyerekeket nem bizti, hogy lekotne ez az otletunk, igy bekanyarodtunk egy lovardahoz (tabla jelezte: lovarda). Megneztuk a lovakat, a gyerekeket alig lehetett onnan elrangatni. Erdekes, hogy 4-5 (vagy 5-6?) ev koruli gyerekek is lovagoltak. Apjuk allitja, hogy o is 4 evesen tanult lovagolni. 
Aztan tovabb mentunk, egeszen a Le Palmyre allatkertig (tabla jelezte, nincs mar messze), de tul draga keso volt, deli tizenketto mult, ebedeltetni kellett futni, igy csak kivulrol tekintettuk meg. Kivulrol lattunk flamingo madarakat, papagajokat, zsirafokat. Szinvonalasabbnak nez ki, mint a parizsi zoo. Jovo heten, ha nem esik, elmegyunk, megnezzuk rendesen.  (15 euro a felnotteknek, 11 euro a gyerekeknek.)
Aztan szepen a gyerekek elaludtak az autoban, gondoltam egyet, kavezzunk meg a tengerparton, mig ok alszanak, mar csak olyan kavezot kell talalni, ami elott parkolni lehet. Ilyet csak ket nagy kanyar utan talaltunk, mivel nem ismerjuk meg a kornyeket. Nanà, hogy Andrej felebredt ahogy megallt az auto motorja, o soha, meg kisbaba koraban sem volt melyalvo. 

Vasarnap a piacon vettem a gyerekeknek "crevette-t", rozsaszinre fozott rakot, Maja nagyon szereti (mondjuk en meg a homart szeretem nagyon, de ez senkit nem erdekel, ha meg a langusztat szeretnem, na az aztan mindenkit jeghidegen hagyna, gondolom, ami az arat illeti). Andrej nem szereti a crevettet, koszonte szepen, nem kert belole, igy az o adagjat en ettem meg (apjuk semmifele vizilenyt nem fogyaszt, csak a fekete kagylot).
Meg nem sikerult igazan felterkepezni, hogy erdemes-e a piacon vasarolni. A henteseknel, a halasoknal biztosan, mert szep, friss arujuk van, viszont ha megnezem a piacon kaphato pekarut, a fantasztikusabbnal csodalatosabb baguetteket, amiknek az ara majdnem duplaja, mint amit a valodi peknel kaphatok, akkor azt kell felteteleznem, hogy a tobbi kofa is igy gondolkozik, tehat a penztarcanak nem eri meg piacra jarni.

Lottem par fotot a piacon, alabbi montazson lathato:

- sajtok
- kakasfej es csirkefej, tollastul
- felfujtak (de nem engem), magyarul souffle-k
- pastetomok
- miniatur krumplik, de ki pucolja meg?
- egy tegely szaraz kecskesajt (engem ki lehetne kergetni a vilagbol a kecskesajttal)
- osztrigak, most lehet a szezonjuk, nagyon sok kofa arulja
- articsoka, szerintem a termeszet egyik remekmuve
- egy tekercs kolbasz
- kulonbozo zsirszazaleku tejfelek
- halak
- olajbogyo
- sok egyeb nem lett lefotozva altalam.





7 megjegyzés:

  1. Hát, esküszöm, világgá megyek! Készüljetek, mert oda fogok költözni hozzátok :D

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de jo lenne, mert maris lenne keznel egy baratnom! ;)

    VálaszTörlés
  3. :D csodálatos helyen vagytok!
    Azt áruld el Drága GasztroAdrika, hogy az articsókának mi a titka! Egyszer ettem, pizzafeltétként, ilyen savanyított-csíkokra vágott-konzervizé volt tutira, és eszméletlenül kiábrándító....Imádom megkóstolni az új és különleges kajákat, és elhatároztam, hogy az articsókát szeretni fogom, de nem ment. Mit kell vele csinálni, hogy finom legyen?
    Csókpuszi Nektek!

    VálaszTörlés
  4. Én is, én is megyek oda Katával, nehogy itthon hagyjatok!!!!!:)Aztán mehetünk ma együtt piacra:)

    VálaszTörlés
  5. Az articsokat en sem szeretem am, csak a kulalakja olyan magaval ragado. En csak olajban elrakottat, vagy kicsit ecetesen ettem, de nem izlett igazabol, szoval igy ketten vagyunk, akik nem ertik mit esznek rajta az emberek. :D

    Ha latok valahol articsokat mindig le akarom fenykepezni, annyira tetszik. Lilaliba vagyok. :D

    VálaszTörlés
  6. Mekkora unnep lenne, ha mindharman egyutt lehetnenk itt es mazsolazgathatnank a piacon, hmmmm! :)

    VálaszTörlés
  7. NA, tanulok egy kis párlevufranszét :) vagy hogy is van ez? annyira nehéz a francia! Melkó, mikor indulunk?

    VálaszTörlés