2012. június 3., vasárnap

Hofleur

Csutortokon elutaztunk Normandiaba, most Honfleur-be (ejtsd: onflor /ket petty a masodik o-on, car ez a nem magyar pc). Reggel balhezva kezdtunk, mert az uram kiakadt, hogy mar 8 ora van es meg nem indultunk el, holott o megmondta, hogy koran kell indulni. En ebresztettem. Nem tudom, hogy miert nem ebredt fel korabban, onmagatol es mi alapjan csesztetett, miutan en ket gyereket feloltoztettem indulasra keszen es becsomagoltam a borondot. Szerencsere a balhe nem tartott tovabb 30 mp-nel.
Eloszor is beugrtottunk Parizsba az utlevelemert. Meg otthon csinaltattam, de parizsi atvetelt kertem, hogy ne a csaladnak kelljen atvennie es kipostaznia, ha mar letezik ilyen opcio, hogy kulfoldon is atveheto a magyar utlevel.
Del korul megerkeztuk Honfleur-be es rogton finom ebeddel inditottunk,. En laza csalatat ettem, pontosabban lazac salatat uram moule-t, azaz fekete kagylot, Maja hamburgerhust es sult krumplit, Andrej kenyercsucskot. :) Utana setaltunk, setaltuk es megfagyiztunk es megint setaltunk, setaltunk. Ja, nem is ebeddel kezdtunk, hanem elugrtottunk ruhat vasarolni Majanak, mert ketszer is behanyt az autoban, igy nem volt tobb valtoruhaja. :S Seta, seta, seta utan elugrottunk a szallasra, pihentunk kicsit, de a gyerekek nem mutattak hajlandosagot a delutani sziesztara, igy megint elindultunk setalni, setalni, setalni. Elmentunk a tengerpartra, de nagyon fujt a szel, igy csak apjuk ment be a nagy vizbe, karjan Majaval. Mivel nagyon hideg volt es nagyon fujt, inkabb elmentunk a parkba, ahol sok csuszda volt, sok hinta is (Franciaorszagban ritka a jatszotereken a hinta, szinte nincs is), maszokak. Eljott az este 7 ora es ismet beultunk enni. En is fekete kagylot ettem es Majanak a fel cukros palacsintajat. Soha ilyen finom palacsintat nem ettem meg Franciaorszagban. Olyan finom volt, mint a magyar palacsinta, ami azt jelenti, hogy nem szaraz volt, ahogy a franciak szeretik, hanem kicsit zsiros (vajas), ahogy a magyarok szeretik. Masnap jol bereggeliztunk a szallason. Soha ilyen finom kakaot nem ittam meg Franciaorszagban, mint ott. Olyan volt, mint egy olasz forro csoki. Isteni. Mivel borus volt az ido -nana, milyen lenne Normandiaban?-, elmentunk Trouville (ejstd: truvill) a halpiacra. A gyerekek elaludtak a kocsiban, igy mi felnottek leparkoltunk es beultunk a szemben levo bisztroba (3 meterre a kocsitol) kavezni. Mar majdnem del volt, igy csak jol bevasaroltunk a halpiacon tengeri allatokbol es hazajottunk. En kertem magamnak egy homart, mert meg eletemben nem ettem olyat, de mar rettenetesen kivancsi voltam ra, hogy milyen lehet. Mennyei! 
Trouville-ben ujat lattam, tavaly meg nem volt ilyen: lovaskocsi szemetszallito. Az esz megall! A kornyezetvedelem netovabbja. Oriasi! Nagyon tetszik.

Majat befizettuk 3 kor rinlgispilre, hatterben a varos obolkeje

Csiricsare hajo

Andrej, jo kedve van es 6 foga

Apa es lanya, nagy szerelem

Apa es lanya halat vasarolnak

Klasszikus festo, klasszikus bajusszal

Haziallatok

Honfleur egyik testvervarosa Sandwich :)

Ilyen egy jo bisztro

Barbinak

Ilyen malacra is fel lehetett ulni a korhintan, log a nyelve a szoptatos malacnak :D

Honfleur-ben rengeteg galeria van

Templom 

Fiatalok kartyaznak

Jopofa, nem?

Andrej tengeri pokot eszik

1 megjegyzés:

  1. Isteni lehetett, főleg a forró csoki, meg a palacsinta.
    A képek nagyon jók, de főleg 4 tetszik, abból is 2 főképp. Maja mezítlábas apjával megy háttal a tenger felé, és Andrej vigyorog közelről, szenzációs mindkettő, de nagyon jó még a festő, és amikor Bandita tengeri lábat eszik...eseménydús kiruccanás volt, rátok fért...:-)

    VálaszTörlés