2013. október 8., kedd

Talmont

Wikipediarol
 Hurra! Vasarnap delutan kirandultunk egyet. Nekem nagyon hianyzik a kimozdulas, ugyanis mar kezdem unni Royant. Szieszta utan elrikkantottam magam, kirandulni megyunk. Persze nem tudtam hova. Adrient megkerdeztem, van-e kedve jonni, mert neki az esetek zomeben nincs kedve.
Hova menjunk? Saujon? Az van a legkozelebb es meg csak az uszodajat es a vasutallomasat latogattuk meg. Ugy ertem en es a gyerekek. Legyen inkabb a Matata barlangog, egyeztunk meg. Ebbol lett Talmont sur Gironde. Ertheto.

Talmont egy ici-pici falu, de tenyleg miniatur, 88-an lakjak. Kicsi, de annal bajosabb. Egy ekszerdoboz. Igazi, lanyoknak valo kincsesbanya.

Gyereknevelesrol:
Autoval nem lehet behajtani a faluba. A falu elotti parkoloban kell lerakni az autokat. Autok tehat nincsenek, kizarolag gyalogosok vannak az utcakon, a gyerekek megse futkossanak, gondolja apjuk, mikozben fustol a pipatol. Ezt sem ertem. Talan attol fel, hogy belesnek a tengerbe. Kerites van a szakadek es a tenger kozott, ket szulo is van, akiknek kotelesseguk megovni a dedeket, tovabbra sem ertem az aggodalmat. Attol fel, hogy elesnek? Elestek, bomboltek, majd abbahagytak. Attol fel, hogy jujj, mit szolnak az emberek? Na attol en is izgultam, csak nem a gyerekek miatt.

A legjobban a tangoharmonikazo no tetszett. Egy kis festomuhelyben harmonikazott egyutt egy zongoristaval Edith Piaf dalokat. Edith Piaf vasarnap volt 50 eve, hogy meghalt. Nagyon megerintett. Szeretem Edith Piafot.
A festomuhelyben kizarolag vintage rozsakat festenek, romantikus.  

Mast nem is irok errol a felszigeten helyezkedo varoskarol, csak annyit, hogy:
-I. Eduard, Anglia kiralya es Aquitania hercege alapitotta 1284-ben.
-A Szaz eves haboruban Franciaorszag es Anglia vitaztak egymassal, hogy kie legyen. Enyem! Nem, enyem! De! Nem! Enyem! Kotorj innen! Nem kotrok! De! De nem!
-Komposztelai Szent Jakab zarandokutjan megallohely is volt a temploma.
-1652-ben a spanyol hadsereg elpusztitotta a varost, ezutan ujra kellett epiteni.
-Napoleone Bonaparte Talmontba kuldte Christin kapitanyt, hogy megvizsgaltassa, megfeleloek-e a tenger es a szel altal kialakitott oblok (nem oblok, csak nem tudom magyarul, hogy mi az a rada, ami olaszul rada, franciaul rades, plane nem ertem :) ), hogy a hajoit odamenekitse.
-Zomeben a halaszatbol es a mezogazdasagbol eltek meg a talmontiak. 

Jojjenek a fotok. Lehet, hogy tul sok foto. Kommentelem, hatha ugy erdekesebb lesz. Gondoljatok bele, micsoda melo egy rendes blogot vezetni, ami szol is valamirol.

Angliai I. Eudard alapitotta, utcatabla  is bizonyitja
Szent Radegonde templom.
Sokaig latin kereszt alaku volt az alaprajza,
de egy eros viharnak koszonhetoen leszakadt  egy koszirt,
ezzel egyutt a templom egyik eleme, koztuk a kripta is.
Roman stilusu templom
Szent Terez
Hajo a templomban. Ilyet lanykoromban Daniaban lattunk sokat.

Romantikus bolt, macskaval.
Mindenki a hulye macskat fenykepezte, en is.
Bajos utca. Pont ilyen Talmont.
Elragado.
Leguggoltunk a gyerekekkel es jol viselkedtunk. 
Hommage à Edith Piaf
Cégér
Maja keze mindenhol ott van
Kavicsot dobalni nagyon sokaig lehet
Kacsa
Rozmaring, ilyen egyszeru idecsalogatni a vendegeket.
Pipacs fagyi, nagyon kulonleges.
Kocsma, ahova mi nem jarunk,
Szokasos: carrelet
A gyerekek fara masznak, anyuka kifujja, apuka felszivja magat. :)



3 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon szép! A pipacsfagyit megkóstoltátok? (brrr)

    VálaszTörlés
  2. Igen, en mindig vevo vagyok az ujdonsagokra, igaz, mar lattam mashol is pipacs fagyit. Vanilia izu, picit viragillatizt is ereztem.

    VálaszTörlés
  3. nahát! :)) én maradok a csokinál :)

    VálaszTörlés