2013. július 9., kedd

Ki a parizsi banlieue-bol

Nem letezik, hogy Parizs Alsovarosban toltsuk ezt az ot napot, mig arra varunk, hogy hazajussunk Magyarorszagra, gondoltam magamban. Igy ma reggel fogtam a gyerekeket es elindultunk Parizs-Parizsba. A dedi, amikor latta, hogy keszulodunk, kedvet kapott es eljott velunk. Szegeny megjarta, mert az egyik mozgolepcso nem mukodott a metroban, gyalog kellett feljonnie, neki sok volt (82 eves), de azert utana ki tudta magat pihenni. 
Meg telen talaltam a Tuilerie-ak kertben* egy jo kis jatszoteret, most celtudatosan mentunk oda. 
Andrej babakocsijat Royanban hagytuk, mondvan Maja ilyen idos koraban mar nem hasznalt babakocsit, igy Andrejnek is birnia kell. Birta is!
A jatszoteren jot jatszottak, en fotoztam oket, a dedi az arnyekban pihegett. 
Dedi meselte, hogy annak idejen fizetni kellett, ha az ember megkivant leulni egy szekre a parizsi parkokban. Aztan elmeselte azt is, hogy annak idejen, a vietnami haboru ellen tuntettek a Concorde teren az Amerikai Egyesult Allamok nagykovetsegenel es a rendorseg a Tuilerie-ak kertjeig kergette oket es igaz ot nem vertek meg bottal, mert a ferje megvedte ot, de a ferje kapott egy-ket utest. Mutatta a falat, hogy itt alltak sorban, nem lehetett tovabb futni. A dedi minden szamara fontos tuntetesen megjelent, meg 1 evvel ezelott is ment, ma mar nem, mert nem bir, de ha birna, menne. 

Rakok egy rakas fotot, nezegessetek meg! :) Rakjam sorba? Nem rakom, lusta vagyok.

L'arc de triomphe du Carrousel.
1807-1809
I. Napoleon az austerlitzi csata gyozelemre allittatta, a romai Septimio Severo diadalivet lemasolva, ami az Igazsag szaja mellett talalhato. 
Bele ne essetek!!! - kiabalta a mama

Ha mar itt jartunk, lekaptam oket egy foto erejeig

Parizsi metromegallo

Merleghinta 

Szerencsere ide nem masztak fel, mert felforrosodott a letra.
Ha nem lett volna forro, Andrej is siman felmaszott volna a 6  eveseknek ajanlott majommaszokara.

Ivokut, amit tekerni kellett, ilyet meg nem lattam sehol.

Maja duzzog

Csinos bisztro

A majommaszoka kijarata

Gare du Lyon, hatterben a dzsungel valodi novenyekkel.
Ezt a metromegallot szeretem, mert oly kulonos. :)

Csuszda

Fuggoagy


Concorde ter

A Tuilerie-ak es versaille kertek tervezoje, André Le Notre 400 eves lenne iden.
Hatterben az obeliszk.

Levendulas

1 megjegyzés: