2013. február 6., szerda

Algoritmus

Irtam mar? Maja minden penteken hazahozza az ovibol a konyvet, amit az ovobacsi keszit. Az aktualitasokat kinyomtatja sima A4-es lapra, aztan lefuzi a spiralozo geppel. Minden penteken, mind a 25 gyerek szamara.
Ebben a konyvben benne vannak az aktualis szulinaposokrol a fotok, a tanult enekek, versek, a kiruccanasokrol leiras es foto is es meg sok minden mas.
Multkor koronat kellett kesziteniuk a gyerekeknek, "Galette de roi" nap volt, azaz Epifania, magyarul Vizkereszt. Franciaorszagban, de ezt tavaly mar biztos irtam, galettet kell enni Vizkereszt napjan, de igazabol egesz januarban. Ez egy mandulas lepeny, nagyon finom, ha az ember eves elott beteszi par percre melegedni a sutobe, ha mar nem onmaga keszitette, frissen, mar pedig szerintem itt mindenki megveszi keszen, nem fognak bajlodni vele. En legeloszor hidegen kostoltam meg, fintorogtam, nem ertettem mi a francert vannak ugy oda a franciak a galettert. Persze, hidegen olyan, mintha az ember olajos vajba harapna, rettenetesen tomeny, azonnal emelyegni kell tole es meguli a gyomrot.
Ebben a lepenyben van elrejtve egy kis figura es akinek a szelet galettjebe kerul, az a kiraly. Parizsban van egy hely, talan egy kenyeres, ahol valodi aranybol keszitik. A kiralynak jar korona is a fejere. Na ilyen koronat festettek, diszitettek a gyerekek az oviban. A feladat az volt, hogy algoritmusban helyezzek el a diszeket a koronan. Az eszem megall. :D Nem am akarhogy ragassza a gyerek a kis szivecskeket, csillagokat a koronara, hanem algoritmusban. 

1 megjegyzés: