2012. december 13., csütörtök

Aux Champs-Elysees

Tegnap beugrottunk a Champs-Elysees-re, ami a szivem csucske ilyenkor karacsonyi fenyekbe maskirozva. Nem tudok leszakadni rola, behabzsolnam az egeszet. Hazafele a Place de la Concorde-on szalltunk fel a metrora, be lehetett latni a Rue Royal-ra, ami szinten fel van csicsazva, nagyon lett volna kedvem ott is setalgatni, de piszok hideg volt, mar igy is kiszuras volt a gyerekekkel ennyit idozni a zimankoban. 
Delutan, vagy nevezzem estenek? Delutan 6 utan indultunk el, korulbelul 8-ra ertunk Parizsba, mert baleset volt az uton, a gyerekek birtak, de mi felnottek eleg feszultek voltunk ettol, ulni az autoban hasztalan. Aztan az elso adando melygarazsba leraktuk az autot, inkabb metroval mentunk tovabb. George V-nel, amit ugy kell mondani, hogy Zsorzs Szenk, azaz Gyorgy 5, nem otodik, hanem pusztan ot. Nekem ez a mai napig furcsa, hogy nem 5. Gyorgynek kell ejteni... a kiralyokat is igy mondjak, Luis XVI, azaz Lajos 16, hat nem elviselhetetlen?
3 metromegallot setaltunk, de nagyon jo volt, leszamitva a hideget. Ezt nem lehet elegszer ismetelgetni, annyira csontig hatolo volt. Vagy en szoktam el az ilyen cidritol? 
A sugarut a tavalyi fenyeket kapta iden is, nem lehet minden evben cserelni, mert az pazarlas lenne. 
Rengeteg ember volt kint az utcakon, hompolygott a tomeg, de en ezt nagyon csipem. Azert meg elviselheto volt a tomeg, nem nyomaszto. 
Most is ettunk chi-chit, ez mar egy hagyomany nalunk: karacsonyi vasar? Akkor churros. 
Aztan befizettunk a korcsolyapalyara. Majara nem volt 25-os korcsolyacipo, csak 27-es szamtol vannak gyerekek szamara, igy csizmara applikalhato ketelu korcsolyat kapott, ami szerintem jobb is, legalabb nem torte ki a labat. Zomeben en toltam ot fakutyan, de egyedul is tudott menni a pingvint tolva. Maja magassagu pinvin, direkt gyerekeknek, de csinos lanyok is pingvinnel mentek. Eleg vicces volt, ahogy ragaszkodtak a pingvinjukhoz. Nagyon nagy feeling a Champs-Elysees-n korcsolyazni! El is felejtettem, hogy milyen jo buli korcsolyan suhanni. Jol atmozgatott, ereztem, hogy puhany vagyok, mint egy csiga. 
Ezek utan viszont mar siettunk haza, este 9 ora volt, masnap ovoda, Andrej nyuglodott. 
Sajnos fotot nem tudtunk loni a korcsolyazasrol, mert lemerult a fenykepezo akksija, grrrr! Mindegy, mar nem izgatom magam ilyen aprosagon, lenyeg, hogy jot szorakoztunk.

Igazat enekel Joe Dassin, hogyaszongya' "il y a tout ce que vous voulez aux Champs-Elysses", azaz "a Champs-Elyees-n mindent megtalalsz, amit csak akarsz".

Kezdek szomoru lenni, hogy el kell hagyni Parizs (kornyeket). Igaz nem hasznaltam ki annyira, mint amennyire szerettem volna, de gyerekkel az ember nem ugy csavarog, mint en husz evesen. Emlekszem, Misi bacsi mondta Andi baratnomnek ram mutatva, hogy nezd meg, felveszi a hatizsakjat es mar reggel uton van. Egyszer el akartam csalni magammal Andit, ki tudja mar hova es mivel telefon meg nem volt, plane nem mobil telefon, hat elugrottam szemelyesen hozzajuk. Andinak aznap nem volt kedve jonni, de azert eleg jokat maszkaltunk vele is, peldaul atugrottunk Szlovakiaba hot dogot enni, kozben meg rissz-rossz nepdalokat enekeltunk es vihorasztunk.








Ezt a fotot nem tegnap lottem, hanem 1-2 hete, amikor nappal setaltunk arra es amikor eldontottuk, hogy mi is jovunk korcsolyazni






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése