2012. november 20., kedd

Kalvaria egy pirulaert

Pofatlansagbol es kenyelmi okokbol kertem idopontot a PMI-be (Protection maternelle et infantile, azaz anya- es gyermekvedo kozpont, ahol vedonok, gyerekorvos, nogyogyasz tevekenykedik, oltasra lehet vinni a gyereket, peldaul). Rakszuresre akartam menni es pirulat feliratni. Itt vannak ket sarokkal arrebb, hat minek mentem volna privat nogyogyaszhoz, amihez autoba kell ulni es megszervezni a gyerekek felugyeletet? A PMI ingyenes, a tobbi orvos fizetos, igaz visszateriti az "OEP", hat nem jobb a PMI?
Kertem idopontot, adtak. Elmondtam miert kerem az idopontot, felutottek a naptarat es adtak. Kesobb kifejtem, hogy ez miert erdekes.

Ma elmentem, delelott 10-re, pontos voltam, mint a halal. 

(kozben pont vege van egy filmnek, Romaban jatszodott, fajdalmas kepkockak a Colosseumrol es a Vittorio Emmanuele Emlekmurol... mindjart picsogok)

Na, 10-re mentem, a nover 11-kor kezdte el felvenni az adataimat. Eloszor csodalkozott, majd rosszalloan nezett ram, amikor kerdesere felelve elmondtam, hogy hany eves vagyok. 39??? Kerdeztem, mi a baj ezzel? Ide 25 eves korig lehet jonni, mondta. Felajanlottam, hogy elmegyek, ha torvenybe utkozom. Ah, nem, nem, maradjak csak, ha mar kaptam idopontot, mondta. Tajekoztattam, hogy engem itt 3 eve ismernek, ide hordtam Majat es most mar Andrejt is oltasra, tudjak ki vagyok, tudjak a kortortenetemet, nem egy nagy kozpont, hanem miniatur, hogy lehet, hogy ennek ellenere kaptam idopontot? Kerdeztem, hogy miert csak 25 eves korig lehet menni? Valasz: mert probaljak a fiatal noket tamoagatni, akik csorok, bantalmazottak, megesettek. Hm, ehhez kepest csak boldogsagtol virulo sokgyerekes noket lattam, jottek a sokadik aldott allapotuk terhesgondozasara. Nem mernek megeskduni, hogy mind 25 ev alattiak voltak. Na jo, a zome kendozott volt (torokok, arab orszagbol szarmazok). Menekultek lennenek? Nem tudom. 
Az is igaz, hogy mar masodszor probalkoztam be idopontot kerni. Az elsonel a szimpatikusnak kicsit sem mondhato nover elkuldott a picsaba, mondvan csak szerencsetleneket fogadnak, hat ezek szerint en jololtozott vagyok a lepukkant anyuka cuccaimban. Tok hulye! A burka es a horgolt titokzoni teszi az embert? Versaillesben be is csukhatna ezek szerint a PMI, mert ott csak Balenciaga (500 euro folott kezdodnek) cipos nok vannak. Tenyleg tok hulye ez a nover. 

Nekem 2 ora 20 percembe kerult, hogy sorra keruljek. Mindenkit elem vettek, de nem volt pofam szolni, mert a tobbiek biztos terhesgondozasra jottek, en pedig csak ujabb terhesseget elkerulni. Nekem eleg a ket gyerek. Tovabb nem fuzom a gondolatot, nem politizalok.

A nover, amikor kikerdezett, megkerdezte, hogy bantalmazott no vagyok-e. Ezt "suspense-szel" kerdezte: "on... volt-e mar... (souspence) elozoleg... vagy aktualisan... ... ... (melyen a szemembe nezett, alulrol felfele) bantalmazva?" Valasz: nem. Sem soha. 

Sara, az olasz lany felkeszitett, hogy majd ra fog kerdezni, hogy hany pasassal haltam (szexeltem), mondta, hogy kettonel tobbet ne valljak be. :D Tolem ilyet nem kerdezett a nover, szerencsejere, mert kioktattam volna, hogy micsoda hulye kerdes, ha csak 1 ferfi lett volna az eletemben, az az egy nem hozhatott volna haza korsagot??? Vagy masra megy ki a jatek, tudtatlan vagyok? Verem a fejem a falba az ilyenek kerdesektol. 

Na, a vegen bejutottam a nogyogyaszhoz, megtudtam, hogy Franciaorszagban 3 evente kell rakszuresre jarni, bekoptem a novert, aki azt mondta, hogy 2 evente. Hollandiaban 5 evente kell, tudtam meg a nogyogyasztol.

Le lettem cseszve tovabba, hogy nem hoztam el magammal a legutobbi rakszures eredmenyet, valamint a rubeolarol szolo vervetelem eredmenyet. Ki gondolta volna, hogy erre szukseg van? Soha nem kertek meg az elozo eredmenyeket sehol es amikor az idopontot adtak, nem szoltak, hogy erre mindenkeppen szukseg lesz. 

Teny, hogy en ebbe a PMI-be tobbet nem megyek. 

2 megjegyzés:

  1. Óriási! különben mit értelme van 5 vagy 3 évente szűrni???? ha gáz van, akkor hónapok is sokat számítanak.
    És van, hogy hátrány, hogy nem vagyunk megalázott, agyonvert , kínzott nőszemélyek? :) most jövök rá, milyen jó nekünk!

    VálaszTörlés
  2. Legkozelebb, ami nem lesz, burkaban megyek es horgolt titokzokniban, akkor talan mar csak a korom lehetne akadaly.

    VálaszTörlés