2012. július 5., csütörtök

Andrej taknyolt egyet

Ma elvesztettem Margot. A hazban. Miutan leadtuk Mathilde-ot es Teophile-t az iskolaban, ovodaban, hazajottunk. Elpakoltam a reggeli maradvanyokat, kipakoltam a mosogatogepet, bepakoltam a mosogatogepet, felsoportem, addig Andrej az etetoszekben ult, Maja es Clarisse jatszottak, Margot gondolom akkor tunt el. Legalabb 10 percig kerestem, nem talaltam, mar lepergett elottem a 3 ev es 3 honapos elete, szolongattam, majd mar kiabaltam is, de semmi valaszt nem kaptam. Csititottam Majat es Clarisset, hogy ne csicsogjanak, ne mozogjanak, mert ugy nem hallhatom, ha megszolalna Margot. Legalabb haromszor bejartam a hazat, cikaztam le es fol, fol es le, de semmi, sehol nem leltem. Meg a fuggonyok moge is beneztem. Egyszer csak jott le a legfelso emeletrol, megszeppenve, hogy o ott volt a dolgozoszobaban. Huhhh! Az a szoba a mi szobank mellett van, semmi erdekes nincs benne, soha nem mennek oda a gyerekek, de most ki tudja miert, ott volt kedve elbujni. Jo, nem kellett volna megijedni, hiszen a haz zart, a gyerekek nem tudnak kimenni az ajtokon, leven minden ajto sulyos es nem egyszeru zar van rajtuk. 

Ma, amikor indultunk az iskolaba es zartam be a bejarati ajtot, Andrej leesett. Az utolso lepcsofokrol, ami egyben egy pihenoresz, siman elfer rajta a babakocsi. A babakocsiba volt bekapcsolva, Maja letolta, de mivel ez a babakocsi  3 kereku siman orra bukott, megutotte a fejet, fel is horzsolodott, mert a kavicsagyra esett, szerencsere nem nagyon, csak eppen annyira, hogy mindenki megkerdezze mi tortent. :S
Persze nem ez volt az elso es utolso esese, tudom. Egyszer mar Mathilde is leboritotta, de akkor o is esett a babakocsival egyutt. Akkor egyatalan nem utotte meg magat Andrej, mert nem is sirt. Jo ez a babakocsi.

Ma volt az utolso ora a zenebolcsiben es tornabolcsiben. Ha utolso ora, akkor piknik. :)
Ott volt Nicolas, a gitaros Frici, ott volt a harcsaszaju tornatanar. Nem sok zene szolt es nem sokat lehetett menni az akadalypalyan, mert mindenkinek a nasira fajt a foga.
Termeszetesen Margot kiontotte a foldre a dzsuzt, termeszetesen Clarisse ki akart menni pisilni, igy a tobbiek is. Ettol rendszeresen lezsibbadok, mert nehez tartani a kezemben Andrejt es kozben vezenyelni a kislanyokat, hogy eleget pisiltek es bizzzzzzztosan nem most kell kakilni, szallj le a wc-rol, huzd fel a bugyit, 5-szor nem kell lehuzni a wc-t, mert elfogy a viz...
Szeptemberben indul a pentek esti zumba az anyukaknak, hogy ok is kikapcsolodhassanak. Kar, hogy mi akkor mar reges regen nem leszunk itt. Grrrr!
Osszehaverkodtam (=beszelgettem) tobb anyukaval, de ma kulonosen sokat egy angol anyukaval. Tipikus hoka szinu no, de roppant kedves. Harom fia van es egy lanya. Kar, hogy el kell menni, mert ugy erzem itt nagyon konnyu haverkodni. Noemi meg is jegyezte, hogy milyen jol tudok kapcsolatot teremteni, neki ez nem megy. Nem megy, mert o dolgozik, nincs ideje larifarizni.
A multkor a mindig nagyon mosolygos anyukaval talalkoztam az utcan es elmeselte az eletet, tobbek kozott, hogy az elso kisfia serulten szuletett, plottedtek az izmai, folyik a nyala, mert a nyaka kore fonodott a koldokzsinor es nagyon nehezen tudott csak megszuletni, oxigenhianyos lett. Van 2 egeszseges gyereke is, Teofillal egyidos az egyik.
Mathilde iskolabulijat pedig egy olasz novel dumaltam, pisai. A kisgyereke mindenaron fel akarta ebreszteni Andrejt, igy mi anyukak beszedbe elegyedtunk. Hetvegen buszra szalltunk, hogy elmenjunk a foterre. Bar nincs messze, de Majat meg nem akartam lefarasztani a sok setaval. A buszon is elkezdett velem beszelgetni egy ember. Sokkal konnyebb Versaillesben ismerkedni, mint Morsang sur Orge-on.

Ma, amikor mentunk Teofilert az oviba megfigyeltem, hogy minden gyerek maskepp koszon el az ovonotol: atoleltek a nyakat, eros puszit adtak az orcajara. Az ovono guggolt, behunyta a szemeit es ugy olelte meg a kis nebulokat. Meg vagyok gyozodve, hogy gerincveloig meg volt hatodva, biztos, hogy konnyesek voltak a szemei. Nekem is konnybe labadtak a szemeim es elbicsaklott a hangom, amikor "bonne vacance-ot" kivantam neki. Nagyon megerintett az utolso nap az iskolaban. Reggel is konnybe labadtak a szemeim, amikor megszolalt a csengo. Amikor elso nap vittem Mathilde-ot es Teofilt az iskolaba, ovodaba es megszolalt a kapu elott a csengo, akkor sem tudtam beparafadugozni a konnycsatornaimat. Most is nehezemre esett. Micsoda egy szentimentalis lilaliba vagyok, mi? :)
Jovunk haza az iskolabol, Mathilde durcas

Mathilde ugralokotelezik, boldog


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése