2012. február 14., kedd

Tartiflette


Valentin napi vacsorara tartiflettet keszitettunk. Valami remlik, hogy mar meseltem a tartiflette-rol ezen a blogon, de maga a blog olyan idos, hogy mar nem emlekszem ra kristalytisztan.

Piszok nehez jo fotot loni egy etelrol. Ez a fenti foto is "meg van trukkozve", nana! Egy titkot elarulok: a feher bor nem feher bor, hanem whisky, mivel nem volt kedvem egy egesz palack bort kinyitni a foto kedveert, hanem a mar nyitott whiskys palackbol toltottem a poharba, majd foto vegeztevel vissza a palackba. Mi nem iszunk bort, csak gyujtjuk, mar van 3 palackkal. :) Egyszeruen kar lenne kinyitni egy palackot, mivel nem fogyna el. A szilveszteri pezsgot is ki kellett ontenem a csapba, mert csak a hutoben allt, mar februart irtunk, feleslegesnek lattam foglalni a tej helyet. Szerencsere nem proccos es ennel fogva draga francia pezsgo volt, hanem egyszeru pezsgo bor (Asti spumante).
A whisky sem a mienk, hanem sogorome. Aposom hozott neki egy oriasi palackkal meg novemberben es mult heten, amikor itt jart nalunk sogorom kibontottak, ittak belole ket poharral es nem vitte el magaval. Szamomra a szitu erthetetlen.

A tartiflette receptje:

- felig megfoztuk a krumplit sos vizben;
- a fustolt szalonnat megpiritottam izlesem szerint, pirosra, ropogosra; Adrien nem piritja elegge, nem suti ki belole a zsirt, nem eleg ropogos;
- a porcelantal aljara raktuk a kruplit, ra nagyon keves tejfolt, majd a piros es ropogos szalonnat, ismet krumpli, megint keves tejfol, vegul a reblochon sajt;
- be a sutobe, pirosra, ropogosra sutni;
- kesz is.

Valentin napra kaptam piros rozsat Adrien-tol, rogton jo lett a kedvem. Aranyos volt, mert hazajott a delutani csavargasabol (postan volt levelet feladni) es a fejere csapott, hogy egy masik levelet elfelejtett feladni, ezt en be is kajaltam annak rendjen, o elrohant es viraggal es ket tabla csokival jott haza. :)

A virag a hatterben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése