2014. július 13., vasárnap

Saint-Georges-de-Didonne

Nem találom a helyem a gyerekek nélkül. Reggel fél nyolckor kelek, mint mindig, kávézok (végre beizzítottuk a bekrepáltnak hitt Nespressót, végre isteni kávét iszunk), tusolok, piszmogok és elindulok futni. Muszáj futni. Ha nem futnék, leállna a vérkeringésem és "jókedvemben" felzabálna a búbánat.

Kedden elvittem Saintesba a gyerekek apját kontrollra (megműtötték a vállát). Gavallér volt, meghívott egy bájos francia étterembe ebédelni. Szerdán pedig Saint Georgesba, a pizzériába. Elég finomat ebédeltünk, de az entrée-nál meg is állhattunk volna, ami engem, pontosabban a kilóimat illeti (csütörtöktől fogyókúrára fogtam magam, szám szerint az egymilliomodikra). Margheritát ettem, mert azt nagyon szeretem, de raktak rá mentol ízű bazsalikomot, olajbogyót és túl sok mozzarellát. Hát nekem semmi nem jó?!?! Én a sima, csicsamentes margheritát szeretem, nem zsörtölődnék, ha valódi lett volna. Tudom, legközelebb egy nápolyihoz menjek férjhez, ne egy párizsihoz. Jó, de mit akarok én a franciáktól? Az étterem neve Spagho. Gh-val. A szomszéd asztalnál Ferarelle vizet kértek: "Ferárelll, szivuplé". Egy másiknál pedig "risztrett" kávét, ristretto helyett. Persze, tisztában vagyok vele, hogy egy nagy nulla vagyok francia nyelvtanból, de az o-t miért kellett levágni? A szóvégi e-t értem, tudom, világos, egy franciának le kell vágnia, na de az o-t? A gaspacho sem gászpáccs. A Le Figaro sem löfigár. A párizsi "métro" sem métr.
Más tészta: állítólag Lancellottit úgy kell ejteni, hogy Láncselott. Franc tudja miért pont engem akarnak erről meggyőzni.
A spaghetti (e és i-nél kell h, a, o, u-nál NEM!, ha már eredeti olasz étteremnek reklámozza magát) szóval a spaghetti kanalazásánál már meg sem lepődöm (lepődök? Tessék, magyarul is pancser vagyok. Itt és most kérek elnézést, ha rosszul írok magyarul). 

Tovább megyek, szombaton moziban voltunk

Ma zuhog az eső, ilyenkor nem lehet őt kirángatni, nincs kedve. 

Lőttem pár képet Saint Gerorges de Didonneról, ami Balatonföldvár testvérvárosa, de ezt már meséltem.


Előre nézek, főtér, bisztrókkal.

Balra nézek, angolkert.

Jobbra nézek, dzsungel.


Hátra nézek, óceán


Ezt még akkor lőttem, amikor anyukámék itt voltak.
Anyukám és apukám rendkívül hiányoznak.

Saint-Georges-de-Didonne templom
12. századtól egészen a 19. századig épült.
A harangtornyot például 1877-ben.
Apszis

A templom tövében japánkert. 

2 megjegyzés:

  1. Szia! És melyik étteremben ettetek Saintes-ben? :) Amúgy ez a mozifilm nekem nagyon tetszett, találó és vicces önkritikája a burzsoáziának...

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    A "La Fondue" nevűben voltunk. Kint ettünk, az utcán. Jó volt.

    Nekem is tetszett a film és pont azért néztük meg, mert olvastam nálad. ;)

    VálaszTörlés