2014. július 7., hétfő

Bordeaux

Gondoltam egyet, ha már egyedül maradtam a bordeauxi reptéren, beugrom a városba körülnézni, úgyis régóta piszkálta a fantáziámat Bordeaux. 
Simán le tudtam parkolni egy mélygarázsban a belvárosban, simán visszataláltam az autóhoz. Ez azért nagy szó, mert én képes vagyok bárhol elveszni. Most azonban odafigyeltem. (A biztonság kedvéért lefotóztam az utcatáblát, ahol parkoltam. :D ).

Az első dolog, ami eszembe jut Bordeauxról, hogy igazi nagyváros és én már régen láttam ilyet. Pezseg, rengeteg ember van az utcákon, végre éreztem a vérkeringésemet. Eszméletlen elegáns, csinosak a nők, de vannak egyszerű hétköznapi emberek is. Sok a turista, főleg spanyolajkúakat hallottam, persze a japán mind a luxus boltokban shoppingoltak. 

Néha olyan érzésem volt, mintha Párizsban jártam volna. 

Rendesen belemélyedni és utánaolvasni a nevezetességeknek nem volt időm, majd este megnézem, mit láttam. Jaj, ez elég nagy hülyeség, hogy az ember megnéz valamit és azt sem tudja mit lát. Na jó, tegnap éjjel titokban azért rákészültem, nem vakvágtáztam: Saint-André katedrális, Tour Pey-Berland, Place de la Bourse (erre voltam a legkíváncsibb, mert minden turistacsalogatóban benne szerepel a villamos, az interaktív szökőkút és háttérben az impozáns "épületkaréjjal"), a 17 lyukú Pont de Pierre híd, Operaház, Place Quinconces (hm, a végén kiderül, hogy egészen sok mindent megnéztem), Porte Dijeaux. Sajnos lett volna még mit nézni, de eleredt az eső, későre járt, előttem állt még 131 km. 

Elég szép ország ez a Franciaország, nem panaszkodhatnak. Mutatok képeket.

Saint-André katedrális



A katedrális különálló harangtornya,
Tour Pey-Berland



Városháza

Hömpölygő tömeg

A szökőkút

Tetszett a város közepén a vitorlás.

A gyerekek zöme is ilyen elegáns.

Mindenhol ott a villamos.

A 17 lyukú híd.

Dundus miss kéztartással, brrr!

Az elmaradhatatlan körhinta.

Hol vagyok, Párizsban?

Grand-Théâtre

A felhőket nézd!

Dundus, normálisabb kéztartással.

Leandertenger

Hol vagyok, Párizsban?

Szőlőindák a Grand Hotel de Bordeaux előtt is.

Tuk-tuk

Porte Dijeaux

Place Gambetta

2 megjegyzés:

  1. Na, micsoda kirandulas. Legozelebb szolj, ha benned van a boggie, osszefutunk valahol feluton es felfedezunk egy masik varost :D

    VálaszTörlés