2011. október 15., szombat

Engem megmutottek.

A helyzet osszefoglaloja: soha tobbet az eletben nem szeretnek megoperalt ember lenni. Nem, mintha nem birtam volna ki. Sot, mar lassan el is felejtem, hogy szornyu volt. 

Zsibog az agyam, pedig azt nem mutottek at, sajnos. Csak a terdemet. Mert elszakadt a sibalesetben a terdem hatso keresztszalagja es eltorott a meniscus (magyar szinkronjat nem ismerem). De mikor voltam sielni, kerdezhetnetek. 2006 korul. Nem emlekszem pontosan, de arra igen, hogy nagyon kellett sietni, mert zarora volt, el kellett erni az utolso siliftet, hogy a szallasra jussunk ugy, hogy ne kelljen megkerulni az egesz hegyet. Siettunk, siettunk, en nem lattam, hogy a palya vegen megolvadt a ho es belecsusztam jo nagy sebeseggel egy viztocsaba, el is zakoztam. Felalltam en, de a jobb terdem lotyogott jobbra-balra, nem volt valami kellemes erzes, mondhatnam ugy is, hogy majd betojtam a fajdalomtol, de mar a latvanytol is. Na, ez a regi sibaleset okozta a mostani terdmizeriamat. Elszakadt a szalag, instabilla tette a terdet es emiatt varhato volt egy kovetkezo baleset. Ime, igy tortent roviden. Bovebben kifejtve pedig ugy, hogy szerdan elmentunk a longjumeau-i korhazba az ortopediara, miutan randevut kertunk tole, mivel mar a kezemben volt az MRI eredmenye, amin feketen-feheren le volt irva, hogy mi a kinom (keresztszalag-szakadas es meniscus tores es becsipodes rossz helyre, persze ennel szakszerubben volt megfogalmazva). Nem birtam kivarni az oktober 18-at, amikorra a szuper klinika szuper ortoped orvosa adott idopontot, mivel mar nagyon beborult volt a lelkem allapota. Egyszeruen nem volt tobb turelmem, azt mondtam Adrien-nek, hogy azonnal keritsen nekem orvost, mert a beborulasbol muszajdzsekiben fogom vegezni. Igy kerultem abba korhazba, amire azt mondtam szeptember 11-en, hogy na ide ne keruljek soha az eletbe. Ugyanis aznap voltam a korhaz surgossegi osztalyan, ahol egy fiatal kis orvoslany bocsatott utnak. A korhaz sugossegi osztalya nem tul csinos, de legalabb otthon ereztem magam (Magyarorszagon). :S
Seeman doktorhoz kerultem. Nagyon remeltem, hogy jol tanult az egyetemen, ha meg nem, hat maximum amputalt labu lettem volna, de megmagyaraztam magamnak, hogy nem baj az, hiszen Paul Mc Cartneynak is egy fellabu no tetszett meg, ebbol egyenesen kovetkezik, hogy meg en is lehettem volna vonzo egy szem labbal. 
Elregeltem az orvosnak, hogy mi tortent velem, hogy 1 honapja varok megoldasra, hogy a ket gyereket nehez fajos labbal pelenkazni. A doktor megnezte a terdemrol a felveteleket, o elmutogatta, hogy mit lat es egyszer csak azt mondta: holnap megmutom. Erre mar nem lehetett azt mondani, hogy varjon doktor ur, ezt meg atgondolom. Megijedtem. 
Ket lehetoseg kozul kellett valasztani. Az elso a terdem teljes rekonstrukcioja lett volna, amit nem valasztottam, mert tul hosszu lett volna a labam rehabilitacioja, persze most nem tudom, hogy mennyi az a tul hosszu, mert elfelejtettem megkerdezni, de Adrien szerint a focistaknak ez akar 4 honapjukba is kerulhet. A masodik lehetoseg a meniscus kioperalasa volt, ezt valasztottam. Ez volt az egyszerubb ut, mert gyorsabb a felepules, rovidebb a mutet. Igaz, 15-20 ev mulva kopas varhato, 60 evesen kinlodni fogok, de en mar eleg alaposan begolyoztam az egy honap alatt, nagyon ideges voltam a fajdalomtol es attol, hogy nem tudtam jarni, valamint nem tudtam a gyerekeket rendesen ellatni, csak kinlodva, ezert valasztottam a konnyebbik mutetet, meg pedig azert, hogy masnaptol tudjak jarni a sajat labaimon, ne a mankokkal.
A doktor tekintette volt a gyerekekre, igy felajanlotta, hogy csak masnap reggel fekudjek be a korhazba, ne aznap. Elintezte, hogy meg aznap, azaz a vele valo konzultacio utan talalkozzak az aneszteziologussal is (kotelezo etap egy mutethez).
Masnap reggel 5-kor keltem, megetettem Andrejbandit, o olyankor meg aludni szokott egy jo nagyot, utana lezuhanyoztam, majd elkeszitettem Majanak a reggelijet, feloltoztem, szerencsere mar elozo ejjel bekeszitettem a korhazi pakkot, azzal nem volt gond. Maja felebredt, atpelenkaztam, feloltoztettem, majd Andrejt is atpelenkaztam, feloltoztettem, vegul felebresztettem apjukat is. Melos reggel volt. Mind a negyen elindultunk, de Majat a dedinel leraktuk. 
A korhaz a sima korhaz volt, nem a szuper klinika, ahol Andrejbandi szuletett. Kicsit feltem, hogy milyen lesz a sima korhaz, ha a surgossegi reszleg pocsek volt, de kellemesen csalodtam. Egyedul a falak csunyak, raferne egy festes, de Mo-on pocsekabbak a korhazak falai (is). A szemelyzet is lehetne tobb, de peldaul itt is szabad volt csengetni a novereknek, otthon tilos. Soha nem feledem, hogy amikor Majaval voltam terhes es a SOTE I-en voltam bentlako 3.5 honapig a noverek minden paciensnek elmondtak, hogy csengetni csak eletveszelyben, vagy magzatviz elfolyasa eseten szabad, egyeb esetben tessek kifaradni a noverszobahoz. Aki ennek ellenere csengetett az leszurast kapott. Itt, a francia korhazban szabad csengetni, sot a noverek a lelkemre kotottek, ha barmi bajom van, vagy akar csak kerdesem batran csengessek. Igaz, volt, amikor egy orat vartam, hogy megjelensen a nover. De legalabb az ejjeli szekrenybe epitett radion keresztul valaki megkerdezte, hogy miert csengette, gondolom annak alapjan dontottek el, hogy mikor fussanak be hozzam.
Marha mazlim volt, mert megint egyagyas szobaba kerultem. Igaz, zuhanyzo nem tartozott hozza, csak wc es mosdokagylo. A zuhanyzo a folyoson volt, egyszemelyes. Itt is le kellett zuhanyozni egyszer hasznalatos jodos tusfurdovel, mint a szuper klinikan. Kaptam egyszer hasznalatos haloinget, sapkat es papucsot, a mutethez ez elengedhetetlen. Itt. Otthon egy agyonhasznalt, agyonstoppolt haloinget kaptam. 
Meglepodtem, hogy 10 ora korul jottek ertem, maris toltak be a mutobe, illetve az elokeszitobe. En azt hittem, hogy majd valamikor keso delutan sort keritenek ram is, ha mar igy beestem a muteti programba, de nem igy tortent.
Az elokeszitoben is mindenki kedves volt. Az anesztes orvos letorolgette a hatamat joddal, elotte szolt, hogy hideg lesz, keszuljek. A szuri a gerincemben fajt, egyaltalan nem esett jol. 
A mutet soran vegig ereztem, hogy miket csinalnak, de nem fajt. Meg jo! 11.20-kor kezdodott a mutet es 12.20-kor vege is volt, pontosan 58 perces volt, hallottam, amikor bediktaltak a jegyzokonyvbe.
Az orvos mellett volt egy (valoszinuleg) frissen vegzett orvos, akinek a mindent megmutogattak. A terdem elakadasat peldaul 20-szor vettek at ("nezze csak, itt meg csuszik, csuszik es hopp, itt elakad", eloszor a szakorvos, utana a tanonc, gondolom erzestelenito nelkul ettol betojtam volna a fajdalomtol). Azt is ereztem, hogy egy metszoolloval csipegetnek le valamit belolem. Megneztem a youtubeon, hat igen, metszoolloval vagtak le a meniscust, brrrrrr! A mutet alatt vegig arra gondoltam, hogy legyen mar vege, legyen mar vege!!! 
A mutet utan egy kicsit labadoztam a "salle de reveilles-ben", amit nem neveznek igazi intenziv osztalynak, hanem "ebredos szobanak", itt meg megfigyeltek egy ideig, elbeszelgetett velem az anesztes orvos, a noverek, aranyosak voltak. 2 oran keresztul voltam ott, aztan visszatoltak a "sajat" szobamba. 
Az erzestlenito eleg nehezen ment ki belolem, ezert nem mehettem haza a mutet napjan, csak masnap. Jo sokaig nem tudtam pisilni, ezert lecsapoltak, mert mar majdnek szetrobbantam. Ettol is ideges voltam, de attol is, hogy a labambol mar kiment az erzestelenito, igy a mutott terdem piszkosul elkezdett fajni. Bogtem, mint a szamar. Maja felhivott telefonon es en a fajdalomtol elcsuklo hangommal kerdezgettem tole, hogy hogy vannak Barbapapaek. :) Kozben pedig fejtem, mert a melleim is szet akartak durranni a tejtol. 
Kaptam Doliprane-t, ami sima paracetamol, valamint kaptam jeget a terdemre es ettol a ket tenyezotol egyszer csak jol lettem es azota is jol vagyok, leszamitva egy reggeli es egy aktualis kis fejfajast. 
A lenyeg, tulvagyok a muteten.
Az orvos rendes volt, mert olyan rendelvenyt irt fel nekem, hogy hazhoz kell jonnie az egeszsegugynek. A mutet utan 14 napon keresztul szurit kell kapnom a hasamba. Adrien keresett nekem novert a neten. Nem nehez talalni, mert eleg jol kiepitett apparatus van itt erre. A nover irto helyes, nagyon szep Dior szemuvege van. Pont olyat szeretnek. :) 
Ketnaponta at kell kotozni a labamat, ezt is a hazhoz jovo nover fogja csinalni. Adrien megvette az atkozoszettet a gyogyszertarban a szurikkal egyutt es kevesebb, mint ket eurot fizetett, holott nekunk 1-1 gyogyszertari tura sulyos penzekbe szokott kerulni. Hiaba, most receptre vettuk meg a dolgokat, ennyit jelent a recept es a recept nelkuli tura. Egy kis kartonborondbe van benne a kotozoszer, ollo, csipes, minden, ami egy atkotozeshez kell. 
Gyogytornaszra is szuksegem van, 12 szeanszra. Hazhoz fog jonni. 
A laborbol a verveteles ember is hazhoz fog jonni. Jo dolgom van! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése