2013. augusztus 21., szerda

40.

Az úgy fejeződött be, hogy be kellett ugornom (ugranom?) a kapun*, mint 16 éves fruska koromban. Magassarkúban. Éjjel egy óra volt és mindkét kapu** be volt zárva. Szerencsére a bejárati ajtót nem zárták be, így nem kellett becsöngetnem és felvernem az egész házat. 

Utána még elolvastam, mit írtak az emlékkönyvbe, amit Timitől kaptam. Egy békás füzetet kaptam tőle, amire azt mondta, nem ajándék, mivel kikötöttem, hogy senki ne hozzon ajándékot, csak engem soha, senki nem vesz komolyan. A végén ez lett a legszebb ajándék. Köszi Timi! Olyanokat írtak bele a "csajaim", hogy csak ríttam, csak ríttam. :D
Az ötlet onnan jött, hogy Pillangó Kriszti nyitott egy babás emlékkönyvet az újszülött csecsemője részére, aki már nem újszülött, de még csecsemő, hiszen 3 hónapos. Aki meglátogatja őket, annak bele kell írnia valamit. Frappáns ötlet. El is loptam (az ötletet. Gyerekből nekem is van kettő, megbolondultam én, hogy legyen egy harmadik is???).
Timi a kolléganőm, tőle is mindig ellágyulok. Van az a hangszín, az a törődés, amitől az ember elolvad. 

Elég jól sikerült az este, volt sok lampion, volt kivilágított, festői Vajdahunyad vára a hátunk mögött, volt lángos, volt málnaszörpös hosszúlépés, volt Daubneres narancsos trüffel torta. Köszi szépen Mági! Én még ilyen finom tortát soha nem ettem. 

A tortán egy 2-es és egy 1-es (szám)gyertya volt. Milyen jóságosak  - tűnődtem magamban -, fiatalítanak. Elég sokat gondolkoztam rajta, hogy miért 21 és miért nem 20, vagy miért nem a valós 40, vagy akármelyik másik kerek szám, aztán kiderült, hogy ennyi éve ismerjük egymást Mágival, aki gyönyörű és elolvadok, olyan kedves. 21 éve Mágival. Hihetetlen. Az, hogy Barbival 26 éve... felfoghatatlan. Észre sem vettem, úgy elrepült ez a pár év. 

Visszakanyar. Pusi úgy csomagolta be az ajándékot, hogy a masni egy-egy végén egy "kockagyöngy" volt, rajta egy négyes és egy nullás. Nagyon ötletes. Tőle kaptam karkötőt, amit a kislánya választott ki. Kaptam még egy álomszép napraforgót is. Ágitól is napraforgó csokrétát kaptam és eldöntöttem, hogy mostantól ez lesz a kedvenc virágom. Álomszép volt!
Pusi és Virág Barbi fórumtársaim. Nem semmi, nem? Micsoda ereje van az internetnek. Jó, hát én évtizedek óta onnan lőttem magamnak férjet is, gyerekek apját is, ezek szerint barátokat is. :D

Kaptam még körömlakkot is, Katustól. És tortát is és a gyerekeim játékot. Így reggel le lettek kenyerezve, nem volt balhé.
Katuskámat 1996-ban ismertem meg egy oskolában, tőle is lágyulok. Most is, hogy csak gondolok rá, máris leolvadok a székről. 

Szilvától kardigánt, színben hozzá illő stólával, piperét, hozzá tartozó éjjeli maszkkal. A gyerekeimnek küldött nagyon finom tejcsokit, ami kalapács, csavarhúzó, csípőfogó, rúzs, napszemüveg, parfümre volt figurázva. A kölykök le lettek csokizva, duplán jó gyerekek maradtak: ajándék is? Csoki is?
Szilva az első valódi munkahelyemen volt kolléganőm, vele utaztam körbe Európát (jó, jó, vannak még fehér foltok, de nem sok). Az első közös utunk Krakkóba és Zakopánéba vezetett. Nem beszéltünk lengyelül, ezért ráböktünk a menüre és vártunk. Kihoztak egy akkora csülköt, hogy az étterem vendégei csodájára jártak és amikor befejeztük az evést, több pasas elkísért a helyi discoba. Nem hantázok.  

Barbitól és Nagy Krisztitől, Novák Anditól egy ötletes fényképtartót és ajándékutalványt a Libritől, amin túl sok pénz van, ki fognak kapni tőlem.
Barbival 1988-ban ismerkedtem meg, padtársam volt a gimiben, de nem voltunk túl jóban, mert nem akart velem barátkozni a buszmegállóban, amikor legelőször megszólítottam (mielőtt padtársakká váltunk volna). Megkérdeztem tőle, hogy mikor jön a gödöllői busz. Azt mondta, nem tudja. Ezen én megsértődtem, hogy micsoda egy jégcsap, nem akar velem bratyizni. :D
Nagy-Novákkal a Margitszigeten találkoztam először. Már nem voltak szomjasak, ezért a nyakamba borultak és én a szívembe zártam őket. Ezután jött egy jó bulizós időszak (mondom, Erasmus, csak mi nem mentünk el Barcelonáig).

Vicces volt, hogy Szilvi későn érkezett, szokásához híven, de miért? Mert ő autóvásárlás után még el akart ugyan menni fodrászhoz, hogy szép legyen, de nem sikerült, mert kifutott az időből, ugye szokásához hithű maradt. Kérdeztem tőle, miért, hova készül, hogy fodrászhoz akart menni éjjel? Hát a bulimra. Furcsa is volt a sok pihe-puha bodor a hajában, amikor beállított, de nem sejtettem, hogy ezzel engem akar megtisztelni. Azt hitte hajnalig fogunk táncolni valami divatos discoban, de lebeszéltük róla. Csalódott volt. Én is csalódtam magamban, hogy ennyire puhány vagyok, hogy engem már rá sem lehet dumálni egy jó kis táncpartira, ami előreláthatólag hajnal 5-ig tart, mint régen. Szilvát csak akkor lehetett meggyőzni, hogy vége a bulinak, amikor felkapcsolták a világítást a discoban, ne adj Úristen felkelt a nap. 

Peti majdnem éjfélre ért oda, az ő késését senki nem tudta überelni, de örültem, hogy jött, mert vele is jókat lehet sztorizgatni és röhögni. Alig bírtunk lelépni, mert tényleg akkor volt a legjobb, már csak öten maradtunk.
Peti eredetileg tesóm legjobb haverja, de mi is jókat dumálunk meg elég sokat kártyáztunk és dumáltunk, amikor együtt laktunk Ágival a lakásomban. Ágika Peti szerelme volt. Így kerültünk mi össze Ágival. Volt Peti, Petinek Ági, Áginak lakást akart cserélni, kitaláltuk, hogy bútorozzunk össze. Aztán még csatlakozott hozzánk Barbie is. Olyan volt, mintha Erasmusosok lettünk volna.

Az is vicces volt, amikor Ágikával elmentünk még egy utolsó kört venni. Együnk is valamit, legyen sült krumpli, abból mindenki mazsolázhat, gondoltuk. A kasszás fiú közölte, hogy a konyha már bezárt, sajnos. Akkor legyen földi mogyoró. A fiú térült-fordult és megkérdezte, hogy hány sült krumplit kérünk. Hú, micsoda jófej srác. Kettőt kértünk. Megvártuk, míg elkészült. A sütő fiú kiszolgált. Egy krumplit kaptunk. Kérdeztük: ez hány krumpli? A fiú: hm, legyen egy? Mi: azonban mi kettőt kértünk. Sütő fiú: DLMN"^NMK és elővett egy másik rusztikus minilábast és ketté osztotta az egy adag sült krumplit.

A létszám: Barbie, Barbi, Ági, Mági, Szilva, Pusi, Timi, Nagy-Novák (Kriszti és Andi), Katuska, Peti és én. Összesen tizenegyen voltunk. A többiek igazoltan voltak távol. Nagyon hiányoztak.

Azt mondják, van élet a 40. után is.

Fotók***:






Fontos kiegészítő információk: 
* A kapu legalább 160 cm magas, azért oda fel kell mászni és a tetejéről le kell ugorni. 
** Ember kapu és autó kapu. Legalább az egyiket nyitva hagyhatták volna.
*** Kicsit sok, tudom, de igy van rajta mindenki.

6 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot!

    Isteni lehetett így ünnepelni! Sőt: a negyvenet CSAK ÍGY lehet normálisan megünnepelni, azt hiszem. Remélem, a következő negyven is olyan izgi lesz, mint amilyennek a bejegyzésből az első negyven tűnik!

    VálaszTörlés
  2. UNO-ztunk a hétvégén, aztán jöttek vissza a szép emlékek :)

    VálaszTörlés
  3. tényleg, állandóan UNO-ztunk és Activityztünk. :D vagy az Activity pár évvel előbb volt?

    VálaszTörlés