2010. december 2., csütörtök

Sok kicsi


Katt:



Ez egy lehetőség adakozásra és egyben nyereményjátékon szerepelni, 2in1.
Az ember vesz sorsjegyet, ezzel állati jó kis nyereményekhez juthat, ha meg nem nyer, akkor "csupán" adakozik. Szerintem nem rossz ötlet. 

Nagyon rövid szemelvény a honlapról, a teljesség igénye nélkül:

"... L. Ritók Nóra Berettyóújfalun élő grafikus-tanárnő Igazgyöngy alapítványa a minőségi életre teljesen esélytelen, mélyszegénységben élő, gyakran halmozottan hátrányos helyzetű Hajdú-Bihar megyei családok életén próbál lehetőségeihez képest javítani. (...)"


Én vettem sorsjegyet, mert oly ritkásnak tűnik az évi 1%-ot felajánlani adóbevalláskor, vagy egyszer-egyszer a templom kapujában egy kisöregnek pár pénzérmét adni. Ráadásul imádok nyerni is.


Itt Franciaországban a tűzoltóknak adtunk. Ilyenkor, a karácsonyi ünnepek tájékán falinaptárral házalnak, aki akar ad, aki nem, nem. Még csekket is elfogadtak fizetőeszköznek, ezen jól meglepődtem. A mai napig alig tudok megbarátkozni a csekk gondolatával, de itt általánosan elfogadott. Az embereknek van csekkfüzetük és bőszen használják is. Mondjuk tegnap jól jött, mert nem volt itthon pénzünk, csak fillérek, vagy egy nagyobb darab nagy tételű bankó, így pont kapóra jött a csekkfüzet.

Otthon a kéményseprők házalnak, de hol van már seperni való kémény? 

A napokban láttam, hogy a nagy bevásárlóközpontban hostes lányok zacskót osztogatnak, én elfogadtam, de akkor még nem tudtam, hogy miről van szó. Nem fűztek hozzá magyarázatot, mert mindenki tudta, hogy ez mire jó, csak én nem. Még mindig zöldfülű vagyok ebben az országban.
Az "élelmiszerbanknak" (Fédération Francaise des Banques Alimentaires, lutte contre la faim) gyűjtöttek. Ebbe a zacskóba kell rakni azt az élelmiszert, amit adományba kíván adni az ember.
Tegnap meséltem Adrien-nek a "sok-kicsiről" és ő elmesélte, hogy adott konzerves zöldborsót, zöldbabot, gombát, kekszet, tejet az élelmiszerbanknak. Így ő is jót tett és én is, csak én kapzsi vagyok a szemében, mert a nyereményre is hajtok.
Most olvastam, hogy 24 millió étkezésre elegendő élelmiszert gyűjtöttek össze a 2010-es gyűjtés során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése